den jävla julhandeln

Medlem
den jävla julhandeln

Usch och fy, varför är nästan varenda jävla svensk (inte alla) så jäkla korkade att de ska komma på iden att julhandla i sista minuten?
Fan, de har vetat ett helt år innan att julen ska komma, den kommer för fan den 24 december varenda jäkla år, men ändå verkar varenda jävel som kommer in och ska handla helt chockade att det är jul.
Jamen för fan, visst har jag förståelse att ni vill handla julskinkan och mjölk till gröten så nära julen som möjligt för att få bra bäst-före-datum, men för helvete, julnötter och sill på burk och andra matvaror som har långt bäst-före-datum hade ni väl kunnat handla redan förra veckan??
Tror ni att ni framstår som smarta julhandlare när ni vräker upp era jävla varor på bandet så det rinner över? En smart julhandlare kommer in och handlar en endaste jävla korg med varor dagarna innan jul, DET är hur en smart julhandlare ser ut i mina ögon. En sådan man/kvinna/alien har varit förutseende och småhandlat större delen av julbordet redan någon vecka innan, allt för att försöka förhindra julruschen och kö-bildandet så mycket som möjligt.

*pustar* så.. nu fick jag ur mig lite.
Tack alla kunder som småhandlar vettigt inför julen, och framförallt tack till er som lägger upp varorna med koden mot streckkodsläsaren och inte bara vräker upp varorna i stora berg på bandet. Och tack även ni som har förståelse hur jävla frustrerade vi kassörer och kassörskor är vid högtider som denna, när allt för många människor förvandlas till neandertalare i kön och är rent ut sagt sviniga mot allt och alla. Det är svårt att ha tålamod och tillmötesgå kunder sådana dagar.

#blogg

1
Skriv svar