Ryggskott, då kanske det är dags att byta stol?

Medlem
Ryggskott, då kanske det är dags att byta stol?

Har den senaste veckan känt mig mer och mer obekväm i ryggen, och jag har inte alls suttit bra i min datorstol.
När jag vaknade i morse så hade jag sån jäkla värk i ryggen att jag inte kunde böja mig fram.
Jag misstänker att det är en inflamation som satt sig i ryggen, då jag nyligen haft en i axeln. Den kanske gått från axeln ner i ryggen, så jag ska ringa hälsocentralen så fort jag ätit och beklaga mig. Har jag otur så är det dock ryggskott *urk*

Vet fortfarande inte om jag ska sjukanmäla mig och stanna hemma från jobbet idag eller inte. Blir nog att jag provar att jobba så kanske chefen ser hur jag lider.
Otur att jag inte fick det här nu på onsdag istället, då betan till Dawn of War 2 släpps (för oss som äger Soulstorm). Hade gärna stannat hemma den dagen och tyckt synd om mig själv.

Men hursomhelst, min datorstol är en skitstol som jag köpte för en femhundring på Claes Ohlssons, och man sitter väl inte allt för bra i den (Skitlång sittdyna, så man når liksom inte ända bak med ryggen till ryggtödet, så det blir att man sitter i en böjd båge.) Har nu snott åt mig min flickväns datorstol och den känns mycket bättre (rak i ryggen). Saknar dock armstöd på hennes, och utan armstöd brukar jag få ont i armen efter någon dag (musarm?).

Ve och elände... Ge mig en datorstol som passar för en kung.

#blogg

Medlem
Ryggskott, då kanske det är dags att byta stol?

IKEA har bra dator stolar.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60086722
Bra och skön stol till ännu skönare pris.
Har själv en sådan. <3

Annars finns ju dyrare alternativ. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29817063
Vet inte hur bra den är, men den har armstöd.


signatur

Rawr

Medlem

ja, köpte en ikea stol för ca tio år sedan som var riktigt grym. höj-och-sänkbart armstöd (perfekt för mig som vill sitta när skrivbordet och kan då få in armstöden under bordet utan att de ska ta i och vara ivägen).
Blir nog att jag åker till ikea när jag sparat ihop en liten buffert

1
Skriv svar