Wolverine på bio

Medlem
Wolverine på bio

Igår var jag och flickvännen och så Wolverine på bio. Har sett fram emot filmen ett längre tag, och självklart lyckades vi komma försent till föreställningen och missade kanske fem minuter av inledningen. *DOH!*

Filmen i sig var ganska bra. Inget mästerverk precis, men den gav vad vi ville ha. Tyvärr blev det ganska mycket hopp i Wolverines liv, han har ju trotts allt levt VÄLDIGT länge och det är nog svårt att få med allt i en kort film, och focus hamnade till slut på tidpunkten då han får adamantium insatt.
Till en början känner jag mig lite besviken, jag hade ju velat se så mycket mer, och filmens historia gör om så otroligt mycket av historien från serietidningen, men jag köper det hela ändå för jag vet ju som sagt att det är svårt att få med allt i en kort film. Dock försvinner mycket av charmen och mystiken med Wolverine när man tar bort så mycket som ändå byggts upp i serietidningarna, och det hela blir i slutänden bara en väldigt skön actionfilm.
Jag rekomenderar att ni som är Wolverine fans går och ser den på bio, ni andra kan nog vänta med o hyra den på DvD.

På vägen hem blev det lite gnabb om vems fel det var att vi kom försent till bion. Personligen anser jag att det inte är mitt fel, men för fridens skull så tänker jag hålla tyst om det och aldrig nämna det igen. ^^

#blogg

1
Skriv svar