Death from above

Medlem
Death from above

God morgon, God dag, God middag, God eftermiddag, God kväll, God natt

World in Conflict

Satt igårkväll och slangade ner World in conflict. Jag hade testat betan och tyckte att multiplayern var ganska så grötig, men ändå underhållande. Jag tänkte testa hur singleplayern var och om de gjort några ändrangar sedan betan.

Det hela började med totalt flyt under maxinställningar. Jag fick genast ett stort brett luciferiskt leende, och så kommer ljudet.

För er som inte vet, så är ljud otroligt inflytelserikt. Du kan ta vilket spel som helst (självklart inom rimliga gränser) och tänka dig riktigt kassa ljud. Half-Life skulle bli ett B spel och stämplas som otillräckligt. Kulsprutevapen som låter som mufflade bäbisar och explosioner likt småsmällare. Raketer låter som pyttesmå raketer på nyårsafton. Det skulle inte kännas rätt eller hur?
Det är ett problem EA borde ta hand om. Jag menar då deras bilspel och endel andra spel. Önskade man kunde skicka ett E-Slap till ljudmänniskorna.

Nåväl till poängen... Där satt jag i mörkret, tittandes med nyfikna ögon hur mina "Bradleys" rullade med infanteri innuti. Jag pekade nyfiket och använde scrollwheel för inzoomning medans dödandet fortsatte i takt med bradleys hastighet.

Spelet är snabbt, intensivt och du måste ha en bra analytisk förmåga. Låter lite som en arbetsansökan men det är sant. Du kan inte ta 4x1200 poängs stridsvagnar och skicka fram. Visserligen kan det vara en bra spearhead för att hjälpa en polare. Men om du åker själv, så blir de helikoptermat. Står du still, får du räkna med tankbuster förmågan eller tungt artilleri. Konsten är att balansera så bra du kan. Snabba tanks flankerar medans de tunga tar stryk. Ibland kan allting vändas med en välmarkerad förmåga. T.ex: "En fiende skickar ett stort drös med infanteri för att inta staden. Du skickar in napalmbombning i blindo. Med lite tur så sitter någon och sliter håret från rötterna. Och slaget är ändrat till din fördel."

Efter demot så kände jag att detta har dom verkligen lyckats med. Men jag är fortfarande orolig över rykterna att det är kort. Intensivt men kort. Endel vill ha korta intensiva spel, men tyvärr är jag sådan att jag vill ha långt. Dock inte utdraget (alá Lost serien. Visserligen inget spel men det går bra att jämföra med storymässigt.)

Slutligen vill jag säga att jag är stolt över att ett svenskt företag har gjort World in conflict. Känner mig lite stolt faktist.

Mvh
Kristofer "Sajkan"

#blogg


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Death from above

Köpte mig Collectors Edition och måste säga att det definitivt är värt pengarna, har inte klarat det än men har inte spelat allt för länge. Tror att man skulle kunna spela om det igen också, men tyngden ligger i multiplayer, som de flesta recensioner redan sagt.

1
Skriv svar