Wing Commander III: Heart of the Tiger

Medlem
Wing Commander III: Heart of the Tiger

Detta är ett riktigt gamalt spel men det var också otroligt roligt det hade nästan allt man önskade sig, rymdskepp tuffa utomjordingar och Mark Hamill.

Personen som man spelar heter Christopher Blair (spelade av Mark Hamill) han är en Wing commander, men han är ny på sitt jobb, då skeppet som han tjänstgjorde på exploderade så nu måste han få respekt från sina Wingmens. Det råder ett stort krig och ingen går att lita på. Det är rätt grymma rymdfighter i detta spel och det var härliga Cut-scenes. Under detta krig så skapas ett prototyp vapen ironiskt nog så ser detta vapen ut som en mindre skala av Dödsstjärnan och Mark Hamill ska försvara den.

Det som är härligt med spelet är också att saker o ting kan hända annorlunda folk kan dö och man kan få flera andra val möjligheter. Lite skrämmande är själva fienden "Kilrathi" en ras som ser ut som mäniskoliknande Tigrar och dom var väldigt bra gjorda tyckte jag då när jag var runt 10. Vet dock inte vad man ska säga nu då jag ej har kunnat fått tag på denna godbit.

#blogg

Medlem
Wing Commander III: Heart of the Tiger

Fick igång det igen nyligen faktiskt under XP. Inte riktigt lika snyggt, men oj vad nostalgisk jag blev. Har även kvar min gamla trogna Flightstick Pro, och det var fortfarande roligt! WC3 och Tie Fighter är dom bästa rymdsimulatorerna jag har kört, och Freespace kommer tätt inpå


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Håller med, både WC3 Och Tie Fighter var nog dom bästa rymdsimulatorerna har dock inte spelat Freespace så där är någonting som jag har missat

1
Skriv svar