En kväll med Wii

Medlem
En kväll med Wii

Var hemma hos en kompis och spelade wii vi var 5 pers och upptäckte att dom flesta spelen bara var för 4 personer samtidigt vilket var lite surt. Men efter ett tag så turades vi om duktigt så.

Vi började med att köra lite Blowling och då var det inte Wii-sports bowling utan Brunswick Pro Bowling och måste säga att det var otroligt sämre än det man får till Wii:et. Förstår inte vad dom tänkte när dom gjorde det spelet typ som.. Yay Bowling är kul då tar vi och gör ett spel som är sämre än visnings programet. Underbart tänkt. så vi spelade det i 5 minuter och slängde det i havet. Sedan så testade vi på Tiger Woods PGA 2008. Det var lite bättre men vi slutade efter ett tag då det blev för enföromigt och alla kunde inte spela så det tog så lång tid att köra..

Vi tog och valde Mortal kombat och tänkte att lite fighting kan göra kvällen extremt skoj så vi satt ner och gjorde en turnering där den som vann fick fortsätta och slåss osv.. Gick rätt bra för mig där med men allting där handlade mest om tur.. Vem som kan trycka på knappar fortast eller den som enbart trycker på en knapp vinner...

Vi slängde ut Mortal kombat och bytte till riktiga Wii sports och körde bowling där istället och det var roligt och jag som har fusk tränat och har personbästa på 211 kom sist med typ 100 poäng. Yay me.. Efter vi hade kastat klot ett tag så bytte vi spel igen och valde att testa på Mario Party.. Vilket jag och 2 andra vänner tyckte var kul.. men en bara satt och gnällde på att spelet var barnsligt och kunde inte vara kul nånstans. Men Det gick jättebra där iaf. Me won!.. mest stjärnar sammlade man in. Efter det Så slutade vi kvällen med att Titta på lite family guy.. Awesome en extremt bra spelkväll detta måste göras om så snart som det bara går.

#blogg

Medlem
En kväll med Wii

låter som att family guy var det bästa på hela kvällen


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

haha. Nejdå, Fast vi var lite förmånga för att alla skulle ha super skoj.. Bara att hoppas att det blir bättre till nästa spelkväll

Medlem

Hehe, lät inte dirket som om det var en 100% completed spelkväll men du värkade väl ha kul endå XD

Synd att Wii 'r tänkt för 4 spelare, hade inte hört det förut. Kan tänka mig att det tar lång tid,om ni ska spela en match, byta ut en, spela en match till, byta ut en osv. i Tiger Woods.

Medlem

Jo det är det som är lite tråkigt att man bara kan vara 4:a personer åt gången.. så var det på alla spel vi testade.. eller ja dom som var skapade för 4-spelare iaf. Vilket är lite sugigt då man skulle lätt kunna spela fler per dosa.

1
Skriv svar