HL2 - Svenska röster

Medlem
HL2 - Svenska röster

Tänkte lite på detta då jag såg på HL2forumet här på FZ om nån som hade tänkt att försöka fixa in svenska röster till Team Fortress2. Så då vandrade tankarna till ifall om vi svenskar skulle få för oss att dubba actionspel. Visst skulle det kunna gå, men jag tror nog man skulle ha haft mardrömmar efter varje gång man suttits sig ner för att försöka spela igenom HL2 igen bara för att fö höra dom rösterna..

Så satt mig ner och tänkte ut en lista lite fort vad som kunde "passa" så här är min lista på röstskådespeleri. (Ni får gärna komma på en egen lista skulle vara roligt att se)

Peter Jöback som Barney
Alice Bah - Alyx
Johan Ulveson - Kleiner
Peter Harryson - Eli
G-man - Rikard Wolff
Breen - Bengt Magnusson
m.m

Då inte många "bra spel" har haft svenska röstskådespelare, kan faktiskt bara tänka på ett spel som har haft bra svenska röster och det är Longest Journey, tänkte även på D&D men där var inte rösterna bra och inte heller spelet.

khewgootha-dahlaheistahr

#blogg

Medlem
HL2 - Svenska röster

Hehe, kan tänka mig BF2 med svenska röster
Amerikanarna som är så macho och allt kan ha mikael persbrandt, med en pålimmad texasdialekt, Mellanöstersnubbarna kan vara hmm, någon av (ursäkta utrycket) blattarna på stockholm live
Kineserna kan vara peter jöback fast han pratar lite som kim jong Il i team america.

Berättarrösten kan vara peter haber, passar perfekt :]


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Monkey Island... Robert Gustavsson

1
Skriv svar