Medlem
Sonic CD

Finns nästan lika många olika Sonic-spel som det finns Mario-spel. Eller kanske inte men det borde finnas det tycker jag då Sonic är ett riktigt bra spel. Har en vän som spelar Sonic väldigt mycket och har massor av olika Sonicspel men det spelet som jag tycker verkar bäst är Sonic CD på Sega Mega-CD.

Sonic kan i detta spel åka fram och tillbaka i tiden, beronde på vilka "flaggor" han springer på. Då i dom olika tidsåldrarna kan han ändra tiden eller rättare sakt förhindra Dr. Robotnics robotar från att skapas och på så sett göra banorna enklare då minde robotar finns på kartan. Förstog dock inte detta förrens långt in i spelet vilket inte är så långt in då spelet är rätt så kort.

Det som är lite tråkigt är att i detta spel så finns bara Sonic och inte tails eller Knuckles vilket betyder att det inte finns 2 spelarläge i Sonic CD. Det är väldigt dåligt vad jag tycker då Sonic är otroligt roligt att leka runt med en extra spelare. Men det gör inte spelet mindre dåligt utan det är ett spel som är kul också att titta på. Detta är ett spel som går väldigt snabbt och ibland kan man faktiskt ha svårt att hinna med vart Sonic tar vägen.

Bra spel som också kom ut på PC, Men tror inte att det lyckades så bra då man inte har sett fler Sonic-spel på marknaden till PCn. Vissa spel körs bäst på konsol och vissa spel körs bäst på PCn..

#blogg

Medlem
Sonic CD

Sonic > Super Mario

1
Skriv svar