Roligaste som finns

Medlem
Roligaste som finns

Har bloggat om spel och även om mina ideer av olika saker och tinga, men det som är roligaste att skriva om är självfallet spelen. Spel är nånting som jag gillar och älskar att hålla på med. Och hoppas kanske även få jobba med på något sett..

Det är alltid kul att sätta sig framför ett spel för att testa hur det är och hur speltillverkarna har tänkt hur spelet skall synas. Att ta ett spel och sätta sig ner och prata om det är nånting som är roligt och även rätt fyllande för mig. Menar att jag känner att jag får nånting av det att diskutera och dela tankar med andra som har spelet spelen som man själv har. Även så är det också skoj att höra om spel som man inte har testat som man förhoppningsvis kan göra senare efteråt. Fast det är nog därför många folk sammlas på sådana här spelsajter för att man skall kunna dela med sig och även få något av att man gör det.

Även om det är mest gamla spel som jag älskar mest för att det var mera orginella ideer som spelföretagen sysslade med. Nu känns saker som om det har gått i repris förmycket och inget direkt blir nytt.. FPS eller RTS så är det endå det samma vanliga man vill ha någonting nytt, även om det är svårt när nästan allting har gjorts så måste det endå skapas nya saker? Eller?

Tur är iaf att gammla konsoller och spel finns kvar så man kan njuta av riktigt retrospelande såklart även pc med sina fördelar. Nu har jag varit duktigt och skrivit en heldel så nu förtjänar jag att få sova lite...

Retro SMS (sega master system)

#blogg

1
Skriv svar