Mario Kart Wiie!

Medlem
Mario Kart Wiie!

Snabb Recension på Mario Kart till Wii.

Spelade lite Mario Kart hemma hos mina äldre bröder, och vet inte hur man kan klaga på nånting i spelet. Det är tokigt bra och även väldigt roligt. Det enda Mario Kart spelet jag verkligen gillat var på Snes och nu när man testade detta så finns det två Mario Kart som jag verkligen gillar.

Härligt med Retro
När man börjar spela så känner man sig som hemma på engång, och även så känner man som hemma i banorna som finns i spelen. Då Man får köra banor ifrån Snes, N64, GC och DS. Alltså finns det banor ifrån alla Mario Kart spel och det ger detta ett stort plus, Då man får en härlig Retrokick av att spela Mario Kart på Wii. Vapnena i spelet känns bra också även om det är rätt mycket mobbing av spelaren som ligger 1:a på banan, Men så skall det vara tycker jag för då kan allting hända på planen och ingen går säker.

Plastig ratt?
Ja ratten är gjord av plast precis som alla andra tillbehör till Wii.. Men vad gör det då? Ingenting, då ratten känns bra i handen och man kan styra Gokarten som en bil och knapparna sitter bra till hands också. En liten sak är dock att man kan få ont i tummen om man spelar förmycket.. But without no pain no Game.

Slutord då?
Vill du ha ett roligt singel/multiplayer spel till Wii så är detta något att skaffa. Kan nog ge många roliga timmar framför tvn och även skoj partyspel kan jag tänka mig. Detta var ett fint spel ifrån Nintendo. Ger detta spel iaf en 4:a i betyg nästan en 5:a men faller på nyskapande.

Betyg: 4:a

#blogg

1
Skriv svar