Quake 4 hyffsat?

Medlem
Quake 4 hyffsat?

Quake 4 märkte man inte av när det väl släpptes, minns knappt att det var folk som pratade om Quake 4 när det väl kom men det kan jag inte förstå varför.

Quake har man alltid gillat ifrån första stegen i det lilla rummet med 3 Portaler då grafiken var verkligen en wow-faktor. Och det man gillade väldigt mycket med spelet var också den snabba gameplayet som det gav när man väl lärde sig att styra samt lärde sig kommandot "+mlook" så man kunde använda musen som en duktig "gamer". Nåväl nu har spelserien kommit till en tredje uppföljare samnt ett online spel "Enemy Territory: Quake Wars" som verkar gå rätt bra både i säljarens ögon och i spelarens.

Okej tillbaka till själva ämnet som är Quake 4. Det första man känner av är att grafiken är det samma som till Doom3 fast mycket ljusare, och känns lite mer mäktigare då man kommer ner på planeten Stroggos för att kicka some alien asses. Det som är bra i detta spel är att man inte är ensam utan det finns andra Marines på planeten som hjälper en på vägen, Det man märker också är att man får lite flashbacks ifrån Quake 2 i allt skjuta stroggs och göra olika tasks samtidigt. Det är skjuta först och fråga senare som gör spelet helt okej då man gärna vill ha ett spel där allting går som på räls, det kanske inte är en rälspangare men det känns rätt arcade-aktigt.

Det går dock inte lika fort i själva spelandet i singelplayer som det gör i dom andra Quake spelen men man känner sig mera att man är någon som gör en stor skillnad på den röda Planeten. Viserligen ändras det senare i spelet men endå, Matthew Kane lives. Spelet får en 4 av 5, Det som kunde ha gjort spelet bättre var att fixa till själva "fordons-delarna".

Betyg: 4

#blogg

Inaktiv
Quake 4 hyffsat?

Du vet inte om det finns möjlighet till Co-op i "campaing-delen"?

Medlem

Skulle inte tro det finns coop.

Q4 kom ungefär samtidigt som 360'n så det överskuggande en del, men jag körde det när det kom ut. Men så bra tyckte jag inte att det var, ok skulle jag sammanfatta det.

Medlem

Jag tyckte det var segt och ointressant i början. Speciellt allt macho-snack var riktigt störande. Men sen efter vändpunkten (ni vet vad jag menar) så tyckte jag spelet blev grymt och underhöll mig hela vägen till slutet.

Inaktiv

Kanske får bli en genomkörning av det innom en snar framtid då!

Medlem

Yaah, helt okej spel, som Khaile2 sa, vändpunkten (vi vet vad han menar) gjorde det hela väldigt intressant, gillade den delen riktigt mycket, var helgrymt

1
Skriv svar