NES lånat, Spel Spelat.

Medlem
NES lånat, Spel Spelat.

Skulle ha skrivit lite mer här tidigare i veckan då jag har fått min tå opererad men så har det inte alls blivit pga sol och sköna dagar. Visst solen hatar jag väl lite då och då, när mina ögon har problem med solljus, men i helgen har jag verkligen njutit av den varma värmen. Fast Who care's aboot teh sun?! det är inte därför jag skriver nu iaf.

Jag var hos en kompis igår och lånade hans gamla Nintendo System, Alltid gillat Nintedo då man har spelat så jäkla mycket på dom gammla konsolerna där man inte försökte döda folk med grafik utan mera att göra ett spel bra (Zomg i'm evul och klankar ner nya Konsoller!!) Any who! Satt halva natten med att spela Shadow Warrior eller Ninja Gaiden som det heter egentligen, Är väldigt imponerad över hur dom har lyckats göra coola Cutscenes i ett 8-bit system och få det intressant också.

Ryu Hayabusa som spelkaraktär träffade jag på första gången i Dead or Alive 3, och då hade jag ingen aning om att han hade varit med i flera Spel tidigare fast jag hade dock inte spelat Tidigare DOA heller. Ryu har varit med i 10 Spel har jag fått det till, kan ha räknat fel fast i hope not! Så då måste man endå slå fast med att Ninjor är coola? Eller? Ofcourse they are!

Lite angånde Ninja Gaiden till NES är att det är väldigt roligt men också otroligt svårt då man kan dö av nästan allting när man har kommit en bit i spelet. Ett plus är att när man spelar så kommer man till olika checkpoints, så om man dör eller får Game Over så kan man spela vidare vid senaste pointen. Ett minus är dock att man inte kan Spara sitt spel fast det gäller dom flesta NES spelen endå så.

Blev rätt långt idag, har några spel till att köra och testa så mer updates lär nog komma, inom nån dag eller liknande om inte solen lyser denna vecka med fast det får man väl se.

#blogg

Medlem
NES lånat, Spel Spelat.

NES is the shit
tyvärr har min syster snott med sig vårat till sin lägenhet -.-

1
Skriv svar