Lång Gråt 2

Medlem
Lång Gråt 2

Ja detta är en typisk hacka ner på ett spel som inte har kommit inlägg. Men jag gör det för jag känner att ibland görs spel bara för att dom skall visas upp sig och sedan så faller den på alla kanter och håll. Vilket spel är det jag menar? Självklart är det Far Cry 2.

Jag förstår dock inte på vad som gör spelet så speciellt vad man ser på Screenshots och filmer. Visst spelet är snyggt när det kommer till eld och Solsken men sedan då? Jag är inte imponerad på att saker och ting växer ut igen för vad kan man göra som är så kul med det ingame? Växer grenar tillbaka på några sekunder när man spelar hela också? Känns verkligen som man har gjort ett spel för att man skall testa saker med. Fast när man tänker tillbaka så har Far Cry och Crysis också varit sådana spel, Spel för att visa upp hur snyggt det blir. Men blir det bra spel av det? Vad gör spel till spel? Att man kan sitta och njuta av hur snyggt spelet är? Eller att man har det roligt med att gå igenom en härlig story som ger intryck? Eller är det att grafiken själv bara skall ge det stora intrycket på hur bra spelet är?

Och vad brukar en 2:a ha som en 1:a brukar ha i stor del av många spel? Jo samma huvudkaraktär att dom inte tar med Jack Carver som karaktär som man spelar är nästan skamligt nästan lika skamligt som när John Mullins inte var med i Soldier of Fortune 3. Det blir jue bara ett spel där 2:an betyder noll vilket är synd då Jack Carver var en bra huvudkaraktär, enligt crytek så var inte huvudpersonen i 1:an något som man kom ihåg och inte så karaktäristisk så då tar dom istället och lägger in 12 st huvudkaraktärer som man får välja på. Hur blir detta enklare att komma ihåg nån till nästa uppföljare om det så blir någon?

Ja det blev ett riktigt lång gråt och eftersom jag gjorde likadant om Crysis så blir detta Lång Gråt 2.

[ia=3717 Jack Carver]

#blogg

Medlem
Lång Gråt 2

Just trädsaken där det växer ut igen, självklart tar det tid (står att det snabbspolas). Vad det gör? Det ger lite mer inlevelse, tänk dig att du bränner upp en bit av mark och sen kommer tillbaka efter en tid, ser att det börjar växa igen och efter ytterligare ett tag så har det dykt upp nya träd, buskar, osv. Gör det spelet bättre gameplaymässigt? Tveksamt, men det ger lite mer inlevelse.

Sen att inte ta med huvudkaraktären igen är för mig nästan bara positivt. Då får man lära känna en ny karaktär, som inte måste ha samma karaktärsdrag som Carver. Dessutom så var Carver muterad om man följer storyn, vilket kanske inte passar så bra till FC2.

Vila i frid

Hur lång tid tar det för en trädgren att växa ut i verkligheten? Just det.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar