Ett spel som suger.

Medlem
Ett spel som suger.

Nej detta spelet suger inte på så sätt att det är dåligt utan har suttit och spelat Dracula: The origin. Krävs nog ingen raketforskare för att lista ut vad det spelet handlar om, men kommer endå skriva lite hur spelet fungerar och lite annat.

Spelet börjar med att Dracula härjar i London och tagit en av Professor Van Helsings elever i fånga och då denna elev har en festmö som heter Mina så tar Van helsing och skyndar sig till hennes hus och fruktar det värsta. Då hon är väldigt likt Draculas största kärlek som han vill gärna få tillbaka genom att använda hennes kropp. Där börjar en resa som tar honom genom länder och mörka grottor för att hindra Dracula för att göra Mina till Draculas fru för evigt.

Det var länge sen jag spelade ett spel som detta, då Peka och klicka spel har gott nästan i graven. Men nu så kom detta spel ifrån Frogwares mer kända ifrån sina Sherlock Holmes serier. Och måste säga att dom har gjort det riktigt bra, ett spel som har en bra story och även massor av pussel som var varierande i svårhet. Fast det som var otroligt jobbigt var dock hur bra alla saker i spelet passade i miljön så ibland kunde man leta efter saker att plocka upp i många långa minuter även så kunde man fastna pga detta då man inte kunde hitta den lilla grejen man skulle ha. Men detta är nästan en bonus då dom visar hur bra ett peka-o-klicka spel kan se ut och även fungera bra.

Var dock rätt kort spel då jag klarade detta spel på ca 2 dagar med hjälp av min mellanbror som tänker lite mer logiskt än vad jag gör. Då detta inte direkt är något komiskt spel även om det finns endel komiska inslag i det så är logiskt tänkande ett plus. Kan rekomendera detta spel skarpt till alla som gillar klickar spel och även vampyrer.

Ger detta spel 4/5 i Betyg.

#blogg

1
Skriv svar