Helgen var till för Lan.

Medlem
Helgen var till för Lan.

Som jag nämnde i mitt förra blogginlägg var att det skulle Lanas med några vänner under helgen som var. Så nu blir det lite prat om hur det blev av det hela.

Dagen D

Första dagen på mitt lilla lan började rätt så dåligt pga strul med internet/nätverk och ominstallation av operativsystem på en kompis dator. Men senare på kvällen så kunde det börjas spela. Det första spelet som testades Var IL2 Sturmovik och det var rätt hyffsat kul, fast en av kompisarna vägrade först att installera det pga hat till sådana spel, men det fixade sig tillslut. Efter ett tags flygande och pangande i luften så bytte vi spel till Titan Quest, fast tyvärr så tyckte inte min dator om det spelet då jag fick massa konstiga grafikfel. Så då så blev det Starcraft istället och det är som vanligt otroligt skoj att spela med vänner, dagen tog slut lite senare efter det.

Lördagen

Satt o väntade på att vännerna skulle dyka upp kring 12 tiden så det kunde spelas ordentligt men dom kom kring 16-17. Vi testade på att spela Warcraft 3 och det spelet gick verkligen inte hem för några av vännerna pga "dålig grafik" vilket jag tyckte var fånigt av dem att tycka, Så då bytte vi spel efter en bana.
Vi tog senare och testade på Team fortress 2, det gick hem mycket bättre fast tråkigt nog så gick det inte så bra på en polares dator pga ombyte till Operativsystemet "Vista". Vi bytte spel till det gammla spelet Insane som är "galet" roligt i multiplayer så efter nån timmes kvaddande av bilar. Så blev det Starcraft istället och hamnade på en bana som tog över 1 timme att spela klart och då förlorade vi fett.

Söndagen

Börjades lite tidigare kring 14 tiden, fast då började vi inte med att spela någe datorspel utan vi satt o såg lite på DS9 iaf jag o en annan kompis tills alla hade anlänt hem till mig. Denna dag så körde vi CoD4 det var nog det roligaste av dem alla och lana det på 5 pers var en stor hitt, då banorna kändes lite större än när man är flera på dem. Det spelet satt vi med kring 22 tiden och då var vi lite möra i huvudet av allt "gibbande" så då blev det film, vi såg på Vantage Point. En riktigt bra film tyckte jag iaf med handling att USA:s president blir skjuten och man får sedan se från olika personer synvinkel på vad dom gjorde minuterna innan o efter mordet. Sen blev det Starcraft igen och efter en timmes körandes så blev det dags att avsluta lanet.

#blogg

1
Skriv svar