Xp Antivirus 2008

Medlem
Xp Antivirus 2008

Ibland händer det att ett virus kommer in på datorn, och idag så upptäckte jag att föräldrarnas dator hade fått ett riktigt horribelt virus kallat XP Antivirus 2008.

Vad är det för virus då? Jo det är ett virus som installerar sig i smyg och kommer upp som ett vanligt Antivirusprogram som säger att datorn har trojaner som gör så att datorn är i stor risk. Och den lägger sig på systembaren samnt när man surfar så kommer det upp en ruta som säger att man skall upgradera Xp Antivirus 2008. Det gör den med jämna mellan rum och i bakgrunden så smittar den filer samnt så skapar den egna filer som den ger lite random namn på.

Vad skall man göra för att få borta detta Virus? Jag använde mig av System Restore då jag tyckte det var enklare än att gå igenom alla dom steps som behövs. Men jag blev av med det iaf.

Xp Antivirus 2008 removal

#blogg

Medlem
Xp Antivirus 2008

Jag skulle vilja påstå att det inte hjälper med System återställning för virus brukar rätt ofta smitta just återställnings filerna så mitt råd är att formatera om datorn helt med din Windows Xp/Vista skiva

vad har du annars för Antivirus skydd?

Jag använder mej själv av ESET Smart Security

Medlem

Använder mig av Avast!, dock var Avast inte uppdaterat av nån anledning på föräldrarnas dator. Men allting verkar ha försvunnit nu när man söker på dom filerna den skapar osv. Så just Recovery fungerade på detta viruset verkar det som.

1
Skriv svar