Mera Decay

Medlem
Mera Decay

Har suttit med detta spel i några dagar nu och måste säga att jag är både imponerad och väldigt irriterad på spelet.

Varför imponerad? Jag älskar half-life och allting som kretsar omkring fenomenet, och det var i år som jag lärde känna till att det fanns ett Fjärde spel om det som hände i Black Mesa. Och jag tycker faktiskt att det håller måtet om man ser det på handlingen i detta spel. Fast Gearbox visste på den tiden vad dom höll på med så det är inte så konstigt. Det är fortfarande ett bra spel och man känner sig hemma i Black Mesa.

Varför är jag irriterad då? Jo det är 2 saker som gör mig galen det första är att man spelar 2 karaktärer samtidigt och ibörjan är det roligt men tillslut så är det bara irriterande att se samma korridor 2 gånger varje gång. Man skulle tycka att man kunde ha gjort någon sorts follow me mode. Men sådant verkar inte finnas så man får bara spela det som det är. Irritations faktor 2 då? Du får inte Spara i detta spel, det enda gången spelet sparas är när du kommer till specifika checkpoints, och det är låång väg att gå tills man kommer till en sådan checkpoint.

Så egentligen så skall man spela detta spel tillsammans med en kompis så man slipper köra samma sak 2 gånger hela tiden. Och när du kör med en kompis så tar det det nog även kortare tid att ta sig till checkpoints, så man kan se detta som ett stort co-op spel.

#blogg

1
Skriv svar