Now loading... Metal Slug!

Medlem
Now loading... Metal Slug!

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Mv9vLnIzKjg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Mv9vLnIzKjg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<b>Vi kommer att ändra lite på formatet då vi upptäckt att man inte hör så mycket av det jag pratar om(mycket blev bortkippt så ni slipper höra mitt mummel). Så nästa avsnitt så lär man nog höra mer av mig samnt få mera information om spelet som jag testar.</b>

Lite info om spelet

Spelet släpptes av SNK. Det kom ut 1996 och var först till Neo-Geo för Arkad-hallarna. Senare så portades det om till Sega Saturn, Playstation,Virtual Console på Wii och till handburna Neo-geo.

Handlingen då? Jo året är 2028 och Generalen Donald Morden gör ett Globalt attack mot världens armeer och med extremt stort antal soldater så dödar han nästan alla vanliga militärer. Kort tid efter det så skapas en motståndsrörelse av soldater som överlevt och några forskare. Forskarna börjar skapa prototyper av tanks med namn Metal Slug. General morden får reda på detta och förstör fabriken och tar alla tanks och sprider ut dom över världen.

När förste Löjtnant Marco Rossi ser hur den Vanliga armeen hamnar i panik och börjar gå under, så tar marco och skapar ett special team, för att ta tillbaka tanksen och stoppa General Morden. Men han är inte ensam han har sin bästa vän med sig också (nej det är ingen hund) med namn Tarma Roving och dom två ger sig ut i ett härligt killing spree.

Metal Slug är ett såkallat Springa och skjuta spel. Det är väldigt snyggt och påminner mycket om ett kändare spel med namn Contra. I detta spel får man också Power ups till sina vapen av att skjuta på skurkar, Boxar och även Krigsfångar. Det sistnämnda är inte lika brutalt som det låter utan att man skjuter bort deras rep som dom sitter fast i (skillat) och då som tack drar dom fram en present ur deras Kalsonger. Metal slug är välgjort men också otroligt svårt då man dör av ett skott eller även ett knivhugg. Varje Level avslutas med att man får möta en boss.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Now loading... Metal Slug!

Haha, lysande. Keep it coming!


signatur
Medlem

Allt var jättebra utom gitarrspelandet.... kan du inte ha någon form av loadingbar istället? Ser fram emot nästa avsnitt! (på måndag?)


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Hehe.. Vi ville latja till det lite, så gitarrspelandet har nog gjort sitt. Loadingbar låter intressant och passande får ta och prata med mina editerare. Nästa avsnitt kommer att dröja lite då vi hade tänkt att ta varannan vecka. Det är bra med kritik bring 'em on

Medlem

Håller med Nocturne, allt var super förutom gitarrs solona.


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

loadingbar är en lysande idé, just videobloggen görs av Tom och hans två bröder (varav jag är en av dem). Jag sköter allt tekniska och klipper, dock är just denna en lite framhastad produktion men vi har diskuterat fram ett format som funkar bättre för webben.

Men en bättre logga kommer, detta är bara nått typsnitt jag hade liggande i brist på annat.

Nästa avsnitt släpps troligtvis måndagen den 27:e men jag tror vi kan göra liste småklipp mellan så väntan inte blir så stor

Posta gärna förslag vilka spel vi ska titta på, nya som gamla!

1
Skriv svar