Medlem
Gloria 3

Som vanligt kan jag inte låta bli att förfula mina blogghuvuden, Men som ni kan gissa er till så är det Halo 3 som det ska handla om.

Det första spel som man fick ryskänsla av måste vara Halo. Det är ett spel som man har suttit timmar och spelat med vänner och även tittat på när vänner spelat det (You know who you are!) Det roligaste var nog att se dom spela och försöka få med sig warthoggen överallt, där det är mänskligt möjligt att få med sig den. Nej jag tar tillbaka det Det roligaste var när dom spelade Halo 2 och Master Chief säger "I'm going to finnish this fight" och dom båda går "Yeah!, cool!" och vad händer? Jo, Eftertexterna börjar rulla fram, har nog inte sett några så besvikna gamers på väldigt, väldigt länge (Ni båda rockar fett!)

Men Anywho! Nu handlar det om Halo 3. Jag och en kompis satt oss ner för att klara ännu ett mastodont spel som man tycker Halo-serien är. Några timmar senare så rullade eftertexterna upp, Och man var lite besviken men mest så kändes det helt okej endå, var många twistar och mycket förklarades så man kännde att här kunde Halo-serien vara slut. Men troligtvis lär det komma mycket mer om Halo och alla konstiga elaka varelser, som lever i rymden som bara vill förstöra den värld vi håller så kär.

Har varit lite halvt intresserad på Halo Wars för det verkar som ett bra RTS som klarar sig hyggligt på 360:n, Demot var fantastiskt bra och man fick testa på rätt så mycket med vilket är ett stort plus. Lär nog inskaffa det när man väl har råd att köpa det man vill ju veta lite bakgrundshistora om "Halo Wars". Ett annat spel som verkar vara lite ögongodis är Halo 3: ODST. Som är mer inriktat på Marines och deras hårda kamp mot The Covernants, Och det kan nog bli även det bli Epic.

#blogg

Medlem
Gloria 3

Halo wars fantastiskt bra? Det är ju ett av de sämsta rts som gjorts. Visst det är på 360'n så kontrollerna är ju inte optimala men går ju göra betydligt bättre. Halo Wars blev liksom bara blobb attack pga dåliga kontroller.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Äsch, tyckte det verkar som ett fantastiskt najs RTS på Konsollen. Ett spel som är enkelt att lära sig och även har en intressant handling. Jag skulle lätt köpa Halo Wars om min ekonomi höll med om den saken.

1
Skriv svar