First post!!1

Medlem
First post!!1

Första posten i min nya fina glänsande blog, stiligt.
Det som antagligen kommer att behandlas här är som titeln säger, spel och annat. Mitt spelande är ett snart utrotningshotat intresse då tiderna förändras på många sätt, både utomhusklimatet och andra mer konkreta händelser. Men ännu finns det tid kvar!

Det som mest upptar mina tankar angående elekronisk underhållning i dess former är att jag tycker det känns som jag slängt massa pengar på nya maskiner som ännu efter lång tid inte har gett mig valuta för pengarna.
Om man på något sätt skulle göra en ekvation för att få ut värdet på "speltid/spelglädje per krona" ligger både min blänkande PSP och brummande Xbox360 långt efter dom maskiner som dom skulle ersätta.

Min Gamecube som införskaffades mest för att jag fick den till ett bra pris stjäl fortfarande tid från sin vita efterföljare , på PSP'n spelas det enbart PS1 titlar för den är behändigare att ha på sängbordet. Så visst, den gör sitt jobb men inte tack vare dom nya spelen. Att säga att det var bättre förr har nog aldrig fallit mig i smaken, men nu är det nära.

Men hoppet lever, Bioshock kan bli hur bra som helst och vem vet, snart kanske det kommer ett bra spel till PSP.
Tills dess blir det att ropa in mer billiga NES titlar på Tradera och bara vara nöjd.

#blogg


signatur

Pc, Xbox, Xbox360. PSP, Dreamcast, Gamecube, Nintendo64, NES, Sega Megadrive II, Playstation, Gameboy Color, Gameboy Classic, Intellevision.

1
Skriv svar