Jag har blivit gammal.

Inaktiv
Jag har blivit gammal.

Jag har nog blivit gammal. Ser alla studenter som dricker, springer rundor och skriker, dricker lite till, springer lite till, i flera timmar.

Efter ett antal glas vin och öl hamnade även jag i säng kl fem i fredags morse. Igår, usch, känns som en vecka sen. Då ahde jag lugnt och stilla suttit och druckit och pratat på en balkong. Inte sprungit rundor och varit student.

Men gårdagen var överjävlig. Fy fan säger jag bara.

Det finns ju bara en slutsats också. Jag har blivit för gammal för sånt där.

När jag kom hem från Malmö bytte jag bara om, sen gick jag på middag hos min kära AK. Supergott med lagad mat, men efter ett par timmar bröt jag upp ändå. Var så dödstrött, fick bara sovit några timmar innan jag var uppe igen. Kanske därför jag mådde så jävligt? Anyway, in om Konsum, cola, chips och dip. Onyttigt som fan. Who cares?

Landaden i soffan till en film klockan nio. Halvt slängda över varandra glodde vi film, passade på att duscha i pausen, nästa paus fixade jag sängen så att lakanen skulle bli svala. Så fort filmen var slut kröp vi ner. Troddde det var dags att sova då men nja, det tog en stund, för min sambo skulle tydligen nysa 35 ggr först, sen fick han inte nässprayen rätt och ögondroppar och... Ja, min sambo är en liten bebis. Men då lekte jag mamma och till slut somnade vi gott.

Men förr eller senare hinner verkligheten ikapp. Nu ska jag strax åka och jobba och det ska bli 30 grader idag. UUUUH!!!

#blogg


signatur

To swing is not to Wii.

1
Skriv svar