Helt oetiskt av mig

Inaktiv
Helt oetiskt av mig

Detta är egentligen inget intressant alls, men jag måste bara skriva eller säga det nånstans.

Alla jag känner typ, tycker att det är så hemskt att den där ungen Madeleine har försvunnit. Har föräldrarna dödat henne? Har en pedofil tagit henne? Vad har hänt? Åh den stackars söta lilla flickan.

Och det är där. Den söta lilla flickan. Hade hon inte varit så sööööööt så hade det aldrig blivit nån historia av det hela. Detta händer säkert flera gånger om dagen runt om i världen. Barn tas fån sina föräldrar, föräldrar tvingas ge bort sina barn, barn dödas. Men de är kanske inte lika söööööta som den lilla ungen, så de får inte vara med.

Jag tycker hon är skitful. Hade det varit min unge hade hon inte fått vara med på bild i tidningen.

Skämt åsido. Hon är inte mer speciell än nån annan unge som försvunnit. Sluta tramsa, känns som det sätts upp kriterier för vad som är fint redan när ungarna ärsmå. När jag var liten var jag skitful med jättefula glasögon med lapp över ena. Tur det, annars kanske jag inte suttit här idag.

#blogg


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem
Helt oetiskt av mig

Är väl mera att familjen är rik, så dom har nog säkert lagt in rätt mycket pengar att olika tidningar ska skriva om det osv för att ungen ska kunna komma tillbaka. Desto mer som skrivs desto svårare har kidnapparna att försöka ta henne till nån annan plats utan att någon känner igen henne osv.

Det är hemskt när något sådant händer. Men som folk pratar om hype om spel, så är detta hype om den nyheten.

1
Skriv svar