Ett blogginlägg

Inaktiv
Ett blogginlägg

Detta är skrivet av Hugo på Pause, www.pause.se, men det är förbannat roligt om man har min humor. SÅ jag postar det här. Hata mig inte.

--

Julen är härlig. Det är en tid då företag skickar gåvor till andra företag för att man vill att de ska ta beslut som är gynnsamma för deras business nästa år.

Vogue-divan Anna Wintour vägrar ta emot julgåvor som är värda mindre än 2000 dollar. I en perfekt värld skulle jag hålla en likadan linje, men nu har jag tyvärr inte riktigt samma spelutrymme som hon. Så jag tar emot allt: julnötter, hårborttagningskräm, värmeljus ? skicka hit det, inget är för risigt!

Skörden hittills är oroväckande skral: någon parfym, ett marockanskt vin, en påse dadlar, presentkort på en sexbutik (fråga mig inte varför) och ett par randiga strumpor.

Det är av yttersta vikt att högen växer. Sista dagen innan julledigheten jämför nämligen Moore-Thomas och jag våra julgåvor och gör en överslagsvärdering av vem som är viktigast. Jag har vunnit varje år hittills, och om den traditionen skulle brytas blir julen mörk.

Och oroa er inte över institutet mot mutor. Det är bara en muta om värdet på gåvan överskrider 300 kronor. Och även om er gåva skulle överskrida 300 har ni mitt ord på att jag inte golar.

#blogg


signatur

To swing is not to Wii.

1
Skriv svar