Tillbaka från Fjällen

Medlem
Tillbaka från Fjällen

Då vart man hemma igen från Fjällen. Kom hem kl. 01.00 inatt med en tio timmars lång bussresa. I bussen kollade vi på fleera DVD filmer och hade det så trevligt, så långtråkigt blev det knappast.

I söndags när vi kom fram vid 18.00 tiden till Ramundberget med bussen så lastade vi av all packning och mat, därefter kom det en skoter och lastade allt och körde dem upp till stugorna. Vi gick och hyrde våra skidor och tillbehör å gick upp till stugan och installerade oss. De flesta somnade tidigt den natten då vi var helt färdiga efter bussresan.

På måndag morgonen gick jag och 7 andra polare som bodde i samma lägenhet upp för att äta frukost. Strax därefter vid nio tiden gick vi ut för att äntligen åka skidor/snowboard. Det gjorde vi i cirka 3 timmar innan vi gick in och åt lunch. Vid middagen bjöd vi in några lärare och snackade en massa som man annars inte gör i skolan.

Tisdagen blev detsamma fram till 19.00 tiden då alla skulle ner till en varm och mysig stor byggnad. Där badade vi, bastade, spelade biljard, kollade på bio, drack i baren, med mera. Sjukt mysigt var det. Efter cirka fyra timmar bestämde vi oss för att dra oss tillbaka till lägenheterna. Där satte vi oss framför TV'n och kollade på några riktigt läskiga rysare och sket på oss tillsammans.

Onsdagen var lik tisdagen, men mer speciell då jag äntligen lärde mig att åka zick-zack slalom och vågade mig på en svart backe (svart backe = mycket brant). Lärde mig en massa nya knep och tricks den dagen. På kvällen var det dags att börja packa då vi skulle resa hem nästa dag. Det var lite sorligt.

På torsdagen hade vi väldigt stressigt då vi vaknat alldeles för sent och att vi på två timmar skulle äta frukost och städa hela lägenheten ORDENTLIGT! Det lyckades vi med, tack å lov. Vid tio tiden skulle vi vara ute med all packning och lämna tillbaka skidorna och tillbehören. Vi spenderade vår tid i den mysiga byggnaden ända tills bussen kom kl. 15.00.

Under bussresan sov alla i cirka två timmar innan vi skulle börja kolla på filmer. Kl. 19.30 gjorde vi en paus på Sibylla och åt middag. Fyra och en halv timme därefter var vi tillbaka i skolan där föräldrarna väntade på oss. Farsan var på plats och hjälpte mig med att lasta in packningen i bilen. Kl. 00.45 ungefär var jag hemma igen. Tog en dusch och somnade.

Bilder från resan hittar ni här.

/Walt

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Tillbaka från Fjällen

Grymt kul att åka skidor! Tur att man har stuga precis vid Branäs så att man kan åka ofta annars skulle man inte klara livet särskilt lätt Skönt att ha dig tillbaka


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Låter som det var en bra resa, ska till Sälen med familjen över en helg veckan innan sportlovet. Har däremot inte åkt skidor på väldigt länge.

Inaktiv
Medlem

Tackar guys, värmer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar