EA snackar skit o Ubisoft blir årets höjdpunkt

Inaktiv
EA snackar skit o Ubisoft blir årets höjdpunkt

EA:s vd, John Riccitiello, säger att hans företag tråkar ut folk och det håller jag verkligen med om.
Nu läste jag att han tyckte att spelutveklarna producerade antingen svåra spel som bara rutinerade spelare klarar av eller att spelen mest var kopior av spelen som kom året innan som var en kopia av samma spel som kom året dess förinnan. Och vilket är det företaget som maler ut mest spel namn år efter år... just det #EA
med spel namn som NHL FIFA och andra sport spel som nästan är kopior av spelet året innan. och så kommer dom ut med en massa expansioner av the sims som är samma sak hela tiden. need for speed spelen har det inte varit stor skillnad på och det var ingen stor skillnad av battlefield 2142. Så nu hoppas jag innerligt att John ändrar sina spel lite och sluta klaga på andra spelutveklare när han är den största boven i dramat!

Nu tar jag mig över till nästa ämne som jag skulle vilja tala ut om.
Det är ungefär samma ämne fast tvärtom. Det handlar #Ubisoft som i år kommer ut med många intressanta speltitlar som assassins creed, settlers VI, Splinter Cell Conviction, Brothers in arms m.m. många av dess spel serier har vi sett innan det är väl nästan bara AC som vi inte sett innan av dom jag kommer på nu. Då kan man ju tänka sig att Ubisoft håller på att gå ner i samma fälla som EA men det tror jag inte att dom kommer göra för alla deras speltitlar i år verkar komma med ett ny tänkande som kommer förändra spel upplevelsen men inte föstöra spelet.

Jag hoppas att EA gör som Ubisoft och förnyar sina serier istället för att bara mata ut nya spel hela tiden... John har rätt de kommer att trötta ut oss spelare.

#blogg

1
Skriv svar