Virtual console

Medlem
Virtual console

Så med min nya Wii kunde jag inte hålla mig borta från VC. Köpte ganska snabbt 1000 poäng som jag spenderade hälften av på Gradius, vilket jasg fick i julklapp tillsammans med min NES när jag var 6 år eller hur det nu var av min plastpappa som jag och mamma just flyttat till (lömskt trick nu när man ser tillbaka på det )

Glad som ett barn som just fått godis så börjar man spela och det är precis som det var förr i tiden... fast känns lättare på något vis. Antar att lite svårighet i spelen försvinner med åldern men är ändå underbart att få spela det igen.

Några dagar senare (igår) så köpte jag 2000 poäng till och tankade ner Super Mario World vilket jag aldrig hade på SNES och Zelda: A Link to the Past vilket jag inte heller äger original fast lånat av kompisar och klarat ut X antal gånger.

Kör igång Mario och det visar sig att det INTE ska spelas med GC kontrollen. Game over på andra banan... ajdå. Måste köpa en Classic Controller till det senare när jag går på stan någon gång.

Zelda däremot fungerar utmärkt och i början kändes det lite segt då jag inte gillar sega "introduktioner" till spel med massa trams men efter en stund så var man helt inne i det... dock minns jag inte alls att det var som det är och har redan fått håven, 2 burkar, bummerangen och en lykta. Kanske var något mer också som jag missade men känns som att jag redan kommit jättelångt vilket är skönt.

Ska nog ge mig själv tid att spela igenom alla spelen nu innan jag börjar med något nytt. Första intryck av att spela konsol igen är iaf underbart och jag hoppas att det hjälper mig att hålla mig borta från WoW.

#blogg


signatur

osv.

Skägg.
10 Chambers
Virtual console

VC är förädiskt, har spenderat en liknande summa hittils på Super Mario Brothers, Zelda, Ice Climber och Punch Out. Har nog spelat Punch Put mest


signatur
1
Skriv svar