Livet efter WoW

Medlem
Livet efter WoW

På daglig basis så sitter man på IRC och babblar smörja med sina IRC-kompisar sedan säkert 10 år tillbaka eller mer. Över ett år innan WoW släpptes så var hypen igång i vår kanal och kan väl jämföras med hur vi härjar runt över W.A.R. just nu.

Nåväl... fick mitt WoW CE 3 dagar innan de öppnade servrarna och den natten var vild. Kom in bland de första medans de andra på IRC satt fast i registreringen på blizzards hemsida och sedan gick det utför. Nötte i 15 eller 16 månader med en månads paus om jag minns rätt sen tog jag en paus igen och var tillbaka in igen efter kanske två månader och härjade runt med en gnome mage. Körde massvis av low level WSG och hade halva honored på level 19 tror jag och var i princip en hjälte när man styrde upp spelen. Slutade spela vid level 46 tror jag dock... minns inte riktigt varför men så blev det... kanske var för att det var sommar på ingång då

Under sommaren hade jag bestämmt mig för att sluta med WoW då jag skulle börja på universitetet i Örebro och styra upp livet lite. I augusti blev jag övertalad av ett gäng att börja spela igen och nu har jag spelat sedan dess till förra veckan. Fick upp två karaktärer till 70 under den tiden... 1-70 då och nu är jag så utbränd på spelet att man bara vill kräkas när man ser det men ändå är det något där som lockar när de babblar på IRC om spelet. Varför? När man trallar runt i spelet så går tiden runt omkring ungefär 3ggr så snabbt och vipps försvinner dagen och man har egentligen inte haft så mycket kul. Man lägger ner massvis av timmar för att bara komma lite frammåt och man måste stå ut med alla randoms som har fått tag på spelet fast det känns som att de är lite väl unga för det. Om man tar det hela med ett leende på läpparna (och inte har något emot att kasta lite guld hos den lokala smeden) så kan man ha hur mycket kul som helst åt randoms dock... kanske det som lockar

Så nu efter en vecka... eller lite mer sedan jag spelade så känner jag en otrolig lättnad. Istället för att ha förlite tid så har jag hur mycket som helst förutom de dagarna jag vaknar lite sent förståss. Man har tid att gå utanför dörren en timme om dagen för att få lite luft, kan ta det lugnt och titta på tv, läsa serier på nätet, kolla filmer och tv-serier och inte minst få ut sig själv på helgerna (vilket visa sig inte vara så dumt i fredags) så man mår mycket bättre i både kropp och själ när man har tagit sig ur speldjävulens klor.

Nåväl... vet inte vad mer man kan säga mer än att jag hoppas innerligt på att jag denna gången kan hålla mig ifrån WoW nu. Nu ska vi bara invänta W.A.R. så vi kan få ett riktigt MMORPG som är som ett MMORPG ska vara. DÖDA ALLA och inge jävla carebear skit. Inge instans springande för äcklig gear, inge pve för att levla och framförallt... belöningar för att pvpa! WAAAGH!

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar