Mario Strikers Charged Football

Medlem
Mario Strikers Charged Football

Kan väl ta en rant runt detta spelet också.
Det första med online support för wii! Börjar bra... kör igenom 10 tutorials vilket typ lär en hur man spelar och man får lite känn för hur man styr osv sen kastar man sig in i första cupen där man ska föra sitt lag till framgång och här börjar helvetet.

När man i andra spel från Nintendo får välja cup, gubbar osv varje gång man vill spela ungefär så låser man sig här till att välja kapten och sidekicks EN gång. Vill du sedan byta något så är det bara att börja om från början. Hursomhelst så börjar med med kvalet då man spelar mot varje lag två gånger och med nog vinster så leder det fram till semi vilken OM man förlorar får börja om från början och sedan finalen vilket är bäst av 3 matcher.

Kvalmatcherna känns rätt bra och man kör på och förhoppningsvis så vinner man en hel del så man kommer till semi. Där blir det svårare då man möter de lag man förmodligen förlorade mot i kvalet och det känns som att man vill lägga sig på golvet och gråta då man just förlorat och måste spela om alla kvalmatcher vilket tar minst en timme ungefär. Att banorna är helt random med diverse crap som försöker sätta en i klaveret hjälper ju inte. Helt plötsligt står du där, röjt undan alla motståndare framför målet och laddar din megastrike (vilket kan ge upp till 6 mål om man nu har sådan tur) och KABLAAAAAAAAAAAAAAAAAAM! Du får en fet jävla lavaboll i nyllet och TJOHEJ det blev inget av det när du var fri framför målet för banan piska dig. Tack så mycket då... 20sec senare så trallar din motståndare fram och skjuter ett löst skopp på mål vilket din målvakt på något vis INTE lyckas rädda för han har lyckats glömma sina ögon hemma denna morgonen. Knappt frustrerande.

Att datorn desutom kan typ... teleportera sig in i målet med bollen hjälper ju inte. Visst okej vissa gubbar har en sådan fint men när jag försöker så går det då inte och jag kommer bara halva vägen av vad de kommer med teleporten eller så. Fulhax
Tvivlar på att jag kommer klara mer än första cupen även om jag vill det då man låster upp nya gubbar med det :/

Hur är det online då?
Jo det är nu det intressanta kommer. De har en egen tournament där på nätet med rating system. Varje match du spelar ger 1 poäng vid förlust och 10 vid vinst. För varje mål du gör får du också 1 poäng upp till 10 (lyckades göra 45 mål en gång men fick ändå bara 10 poäng ) så du kan få 20 poäng som högst per match och det är bäst av 3. Det flyter på väldigt bra och om det nu kulle lagga vilket det gör ibland så går spelet bara lite långsammare vilket sedan märks när man spelar en match som inte laggar alls
Man kan även lägga till sina vänner (förstår inte varför de inte kan ta och importera adressboken från wiin bara) i onlinetjänsten och kolla hur de ligger till i rankingen eller spela "friendly" mot dem.
Värt att nämna är väl också kanske att man kan spela 2on2 över nätet. Inte testat detta men jag tror att man måste ha 2 wii motes då och spela på samma konsol... dvs 2 spelare på varje sida på nätet. Antagligen för att det inte ska lagga så mycket och för att få bättre teamwork då.

Slutsats...
Singleplayer är åt skogen och känns halvt omöjligt att klara... online är helt underbart och man skriker av ilska eller glädje när man vinner. Detta är nog det enda spelet som har fått mig att slänga mig i sängen och fundera på om det är värt att göra ett hål i väggen med wii-moten eller om man ska räkna sakta till 10 och sedan ge sig ut på fältet igen och försöka vinna mot alla odds. 5min senare står man upp och skriker "YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSS!!!!!!" när man vinner och man gråter nästan av glädje efter en väldigt svettig match.

Även värt att nämna är att jag gillar inte fotboll... när jag spelar är jag en väldigt lugn och sansad person och säger aldrig något men detta spelet vänder om på allting på något vis...

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar