Dessa helande klasser (WoW)

Medlem
Dessa helande klasser (WoW)

Spelar fortfarande WoW. Verkar räcka med en månads paus då och då sen är man fast igen... sorgligt nog när det är sommar och sol. Förvisso regnar det en massa titt som tätt men ändå

Ajaa... nu var det inte det vi skulle prata om här utan lite om battlegrounds och sedan lite allmänt om healers som man brukar säga på svengelska.

Sedan början har jag spelat healer. Spelade även healer i DAoC den mesta tiden... tror jag. Har spelat präst, druid och nu paladin... även andra icke helande klasser men de lessnar jag ju på. Känns så dumt att inte kunna hjälpa andra.
Det springer runt en massa klasser i battlegrounds som kan hela. Någon som gör det? Mjaa... de helar mest sig själva om de blir skadade vilket tydligt syns på statsen sen. Medans de kanske helat för 40k så har man själv pumpat ut närmare 300k. Slänger man även ett öga på de blå raderna så ser man att alliance sidan brukar vara bättre på att hela varandra medans horde mest verkar vara helt fast i detta "måste döda, mest skada vinner!!" men den som egentligen vinner är ju den som slipper tiden det tar att springa mellan kyrkogård och strid. Lite tråkigt att ingen verkar fatta det. Utöver det så är det Eye of the Storm vecka nu... vecka... helg... whatever och det går ju ut på att få ihop 2000 poäng före det andra laget. Mmm okej så har spelat i ettpar grupper från min server då men de tar två torn som genererar poäng sedan är det ZERG ZERG ZERG vid flaggan som direkt ger 100 poäng om man lämnar in den. Saken är den att om du tar 3 torn och skiter i flaggan så kommer du ändå få mer poäng än det andra laget pga att deras poäng genereras långsamare och dina poäng genereras snabbare. Ingen verkar dock förstå detta så zerga flaggan måste ju vara roligt. En anna rolig sak är att man ska stå nära tornen för att ta dem. Var sker striderna? Mjoo... folk står ju inte inne på det området inte för det kan ju vara dumt att ta tornet då de andra laget kan sluta spawna på kyrkogården som är just brevid! Ja jäklar... då får man ju mindre honor, ellerhur? *suck* Allting slutar med att alla dör och inget torn blir taget.

Så WoW är ett spel där alla verkar vara så kåta på att göra så mycket skada som möjligt. Tycker folk borde fattat vad spelet går ut på efter snart 30 månader. För att inte tala om att de borde veta vad andra klasser kan och inte kan göra. "Sap plz" "I cant sap demons" "sheep plx" "dude... cant sheep demons". Herrelol.

Nää... hoppas verkligen inget annat mmorpg som är så beroendeframkallande slutar på samma vis som detta. Klart... det bästa är att spela när man inte är trött eller hungrig och bara skratta åt idioterna. Visst, du kanske får en liten repaircost men det är det värt. Ett skratt förlänger livet!

/Minnels - den hjälpande paladinen

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar