Hur läsandet kan påverka spelandet

Medlem
Hur läsandet kan påverka spelandet

Jag kanske är unik när det gäller detta men antagligen inte.

Under morgonen sitter jag oftast och plöjer sida efter sida på nätet efter intressant läsning. Har blivit något av en vana och detta påverkar mig nog lite väl mycket ibland.
Det senaste exemplet jag kan komma att tänka på är när jag spelade Silverfall. Kul spel tyckte jag och någon dag senare läste jag en recension som sågade spelet på diverse punkter och efter det så var inte spelet så kul längre. Antagligen för att man börja tänka på bristerna som var i spelet.

Kan även vara tvärtom och jag kan läsa något kul och se det som att det är något jag också vill uppleva och får därför en moralisk buff eller vad man ska säga och kämpar lite extra.

Då det enda spelet man verkligen spelar aktivt är WoW... till och från men med väldigt mycket till så börjar jag oroa mig ibland för vad de andra medspelarna tycker om mig med mina gigantiska humörssvängningar ibland. Dagen kan börja jättebra och man vill hjälpa folk och hej och hå så sitter man och småläser på nätet medans man segar runt i spelet och vipps så känns allt så meningslöst och man blir en surgubbe helt enkelt.

Ajaa...

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar