Medlem
Omstart

Länge sedan jag bloggade nu men tänkte att det är dags igen. Nu med lite annat material. Kanske lite djupare, vet inte men det får tiden utvisa.

Så livet förändras en del. Sist jag skrev så spelade jag tydligen WoW fortfarande och nu har jag varit WoW fri i snart 10 månader (vet inte exakt när det var jag slutade men september nått iirc från armory när jag kollade sist) vilket jag är väldigt nöjd med. Man längtar självklart tillbaka lite ibland när man ser kompisar spela eller prata om det men det har avtagit mer och mer med tiden som tur är. Detta betyder inte att jag slutat spela direkt. Hade någon period där jag toknötte DwarfFortress vet jag. Nu är det dock WAR betan som gäller med lite TF2 och WC3 inkastat ibland.

Pluggat första året på dataspelsutveckling - grafik i skövde. Vet inte vad man ska säga om det egentligen. Har antagligen lärt mig en hel del men det känns inte så (känns det någon gång som att man lärt sig något när man gått i skola?). Måste försöka disciplinera mig mera att lägga mer tid på saker jag borde göra som har med skolan att göra istället för att spela : p

Nog om det.

Firefox 3 släpptes här förra veckan eller när det var. Förstörde det mesta vad extensions heter och då många av dem man använder är så gamla och inte uppdateras längre så är det ganska kört där. Med tanke på att firefox även slukar resurser som ett monster som håller på att hungra ihjäl för att det stängt in sig i en liten grotta och inte kan komma ut så gav jag in och bytte till Opera istället vilket kom i version 9.5 dagarna innan FF3 kom. Det är inte samma som förr men när jag hade en extension i Firefox för RSS feeds så har jag istället bytt till google reader vilket gör att man inte behöver vara varken hemma eller vara beroende av en webläsare för att hålla koll på saker. Nackdelen är dock att jag har mer koll på saker nu än förut och fler och fler timmar försvinner snabbt.

Tror det börjar bli sovdags... tror inte det är någon som orkar läsa denna skit iaf : )

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar