Spel-idé: Kampsports MMO

Medlem
Spel-idé: Kampsports MMO

Jag satt och funtade på MMO igen. Jag har haft en tanke länge, och nu när man börjat blogga kan man ju lika gärna vädra den Jag skulle vilja ha ett kampsports MMO. Striden får gärna vara uppbygd som klassiska fighting spel som Tekken osv. Det vill säga att man kan göra olika kombo's med olika knapp tryckningar osv, (det är ju det age of conan är inne på fast med vapen.) Magi bör vara ganska begränsat till "haduken's" och buffar med kort timer, kanske lite teleportationer som Scorpion har i Mortal combat osv.

Man kan väl säga att tanken jag har i mitt huvud påminner om Jade empires men lite mer avancerat. Olika klasser byts ut mot olika stilar istället. När man levlar upp kan man lära sig nya typer av attacker/kontringar/försvar osv.
Samtidigt får man välja om man vill öka skada eller snabbhet exempelvis i sparkar, slag, kast eller kontringar. Så ju högre level man blir ju ballare blir man precis som i vanliga MMO's.

Världen och PvP delen vore ballt om det blev "skol-krig" (istället för gillen så skapar man skolor) och att man slogs om territorium (lite granna som WAR verkar luta mot)
Hmm det vore kanske till och med ballt om ens skola kunde slå's ut helt, dvs att gillet upplöses. Vill man kan man ju bara skapa ett nytt och börja om från start territorium som en skola får när den skapas.

Kanske kan man innom skolan öka i rang, och kanske ger skolan i sig bonusar till exempelvis slag,sparkar,kast osv.

Lite har tanken växt oxå sedans jag vann biljetter här ifrån FZ.se till att gå och se Dragon Tiger Gate ^^

För att hänvisa något till gårdagens blogg om min tristess på mina nuvarande spel.. Idag har faktiskt NWN2 lyckats underhålla mig nästan hela kvällen =D, jag har dock mitt vanliga dilemma.. vad ska jag spela för något? tror jag har spelat fram till själva staden Neverwinter med 20 gubbar eller så... Haha jag är lika dan i alla spel där man kan spela olika typer av klasser, tillockmed i Castle wolfenstein där man kunde vara medic, en kille med eldkastare osv..

Jag låtsas att jag har bestämt mig för att spela Bear-shaman i AoC när det släpps.. men jag slutar oftast med en 100% tank klass.. Börjar jag spela LOTRO funderar jag på Bågskytt eller Minstrel.. men slutar säkert som tank där med isf =P

anyuway nu ska det sovas. Måste upp tidigt imorrn.. Natti.

#blogg


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

1
Skriv svar