En idé till ny spelgenré

Inaktiv
En idé till ny spelgenré

Jag får väll först börja förklara mig, jo bland alla rollspel som finns finns det olika subgerner vilka jag tycker är felaktiga, penna och papper heter Rollspel, helt rätt, spel som Baldours Gate, NewerwinterNigths kallas numera CRPG, vilket jag tycker är fel, Japanska spel som FF-serien kallas därimot för RPG, vilket är jätte fel.
Alla som spelar eller spelat dessa spel vet att det är stor skillnad mellan ff-spelen och baldoursgate serien, så det är helt rätt att spelen har olika subgerner, men jag tycker inte att ff spelen borde få har rpg gernen då det står för Roll Playing Computergame, i ff serien följer man en sjukt linjär värld, man rollspelar inte någon karaktär och det ända spelaren får göra är att grinda fiender och göra små quest för att få en extra lvl för att tills slut slå nästa boss så att nästa episka filmavsnitt visas, för att dra det kort ff serien är en söndersågad film där spelaren måste jobba sig igenom timmmar av meningslöst och skill-löst dödande av fiender för att förtjäna att se nästa del av filmen, detta borde inte kallas RPG!
Om vi istället tar Baoulders gate serien där du visst dödar och klarar quest för att få en ny lvl, men där du kan konvesera och bestäma din karaktärs liv genom att konvesera presis som du vill och ta dig över hela världen utan några hinder, alltså världen är nästan olinjär, då main storyn står ivägen för att göra värdlen helt olinjär, men i boulders gate rollspelar du! Oavsätt om du vill eller ej, du styr en karaktär som du skapat helt som du vill själv åt precis vilket ställe du vill, inget av detta får du göra i ff serien.

Och då en slutsats av det hela, RPG genren borde då ges till bauldersgate serien och ff spelen borde få en ny genre, så då har jag kommit på en ny genre vid namn JPSG, detta står då för:
Japan Pruduced Shit Game.

Jag vet att alla ff-fanboys runt i världen kommer lyncha mig för det här, men om ni där ute tänker efter lite så vet ni att jag har rätt.

#blogg

1
Skriv svar