Intryck av Joytechs DS Lite-fodral

Inaktiv
Intryck av Joytechs DS Lite-fodral

Jag köpte min DS Lite i förra veckan från tradera. Medföljande förutom två spel (Wario Ware: Touched och Mario Kart: DS) var också ett genomskinligt hårdplast-fodral i kondom-likt utförande till DS:en. Personligen är jag ingen vän av någon sorts kondomer och började därför snart leta efter ordentliga förvaringsplatser åt min skinande DS, då en äkta tekno-fil som jag anser att det värsta som kan drabba en är repor på skal eller, ändå värre, skärmarna *rys*.

Så jag surfade runt lite, kollade affärer och hittade snart en möjlig kandidat på allas vårat Webhallen. Joytech är ett märke jag känner till sedan tidigare som en tillverkare av kvalitativa, billiga, tredjepartsprodukter. Sagt och gjort, en beställning och en dag senare sitter jag nu här med fodralet.

För ett fodral är precis vad det är. Avsett att transportera och förvara din DS Lite samt en handfull spel som du sedan tar ut ur fodralet för att använda (till skillnad från kondom-modellen alltså). Fodralet har en avgjort syntetisk känsla. Det är relativt mjukt och känns lite som hårt tyg på utsidan, vilket skulle kunna vara ett framtida problemområde för ev. fläckar och slitage. Det är även försett med inte mindre än två dragkedje-hållare som funkar lite "sådär" smidigt runt hörnen på fodralet.

Hur som helst. Insidan är lagom rymlig och har ett "nät" som kan innehålla allt från spel till extra stylus. Själva förvaringsytan till DS Liten är helt ok och är också försett med två resorband för den som vill att DS:en verkligen skall ligga still. Själv tror jag nog att den gör det hur som, om man inte ska ut och springa med fodralet.

För 99kr, exklusive frakt, är detta i mina ögon ett rimligt köp för den som är rädd om sin bärbara Nintendo-pryl. Själv märkte jag snabbt att resande med hela spelkartongerna inte var särskilt smidigt så för min del är detta ett must have.

Utseende: 4/5
Stryktålighet: 3/5
Pris: 5/5
Slutomdöme: 4/5

|Länk till produkten på Webhallen. |

|För något större bilder, klicka här. |

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar