Playstation 3 brakförlust för Sony

Inaktiv
Playstation 3 brakförlust för Sony

Sonys kvartalsrapport ser ut att ta en rejäl smäll av Playstation 3:s dåliga vinst. Detta rapporterar Gamespot och skriver vidare att förlusterna väntas uppgå till en miljard amerikanska dollar (motsvarande cirka 6,81 miljarder kronor). Förlusterna i Sonys underhållningsdivision täcks inte heller upp av försäljningen av deras populära Bravia HDTVs eller Spiderman 3, på biograferna. Jag tror att vi kan vänta oss ytterligare "naturlig" effektivisering i Sony inom kort. Kaz Hirai är en man som vet vad smärta är. Ouch!

Har själv gått i tankarna att skaffa en PS3:a, men efter detta ska jag nog avvakta något och se så att Sony inte gör en modern "Sega Saturn".

Källa

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Pansarknekt
Playstation 3 brakförlust för Sony

Word, inte konstigt lanseringen blev dyr dock. Dom gav ju bort prylar på vissa ställen.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Ja det va väl i England som alla som köade fick en 46" Bravia HDTV? Att Sony skulle gå med förlust i början krävdes ju ingen direkt småkärring för att veta, bara spelaren kostar ju nästan dubbelt så mycket som va hela enheten säljs för och Cell-processorn va ingen direkt billig produkt att ta fram. Så fort alla riktiga storsäljare släpps så kommer förlusten att vända.

Medlem

Man gör nog smartast i att vänta på att köpa en Playstation 3 pga. två saker:

1) Se hur Playstation 3's framtid ser ut efter dess spellanseringar.

2) Att priset ska gå ner.

1
Skriv svar