When it's done är sällan tidigt nog

Inaktiv
When it's done är sällan tidigt nog

Det är inte utan att man blir småpurken. Idag rapporterade GameSpot att Enemy Territory: Quake Wars blir försenat till i alla fall slutet av juli eller senast någon gång i september. Innan var det "tänkt" att det skulle komma i slutet på juni. Nu ser jag inte sådär jätte mycket fram emot ETQW, det finns massa andra titlar som drar min fokus för närvarande. Men hur det än är så hoppas man som gamer att man faktiskt kan pejla in spelsläpp som är värda att i alla fall hålla koll på.

Det hela blir istället en balansgång mellan vetskapen om att man vill ha ett spel så buggfritt och bra som möjligt, men det skall helst vara klart igår. Jag antar därför att det i slutändan handlar om min kunskap, eller kanske insyn, i hur spelfabriken faktiskt fungerar. Vad som gör att spel blir sena och vad som gör att exempelvis en film sällan blir försenad när väl produktionen startat. Det tål att forskas mer i, men mer öppenhet från utvecklare borde heller inte skada. Varken oss eller dem.

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv
When it's done är sällan tidigt nog

ET: QW börjar bli illa ute. Hade det släppts i julas hade de fortfarande kunnat rubbat på DICEs MMOFPS-tron, men ju mer de skjuter upp spelet ju mindre chans har man att tävla mot Battlefield. Jag tror att QuakeWars som spel skulle kunna äga Battlefield 2142 any day, men i år släpper DICE BF: Bad Company till current-gens konsoler (med till 90% förstörbara miljöer) samt att man ska lansera det nästa projektet.

QuakeWars kommer vara sååååååå 2006 när det släpps

Ska jag spela FPS i höst kommer jag välja Crysis och BioShock, inte QuakeWars. Sorry.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Bt
Medlem

Som en gamer är man intresserad av alla spel mer eller mindre, men hade hoppats på att jag kunde göra dig mer intresserad av ETQW så att det blev mer än ett spel i mängden!

Gör mig inget att spelet inte kommer under sommaren då sommaren aldrig varit en högsäsong för spelande.

Dock så är det viktigaste inte hur intresserad man är just nu utan strax innan spelet släpps och jag hoppas att både Splash Damage och jag ska kunna övertyga dig Nolite om att ETQW är något att leka med!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

1
Skriv svar