Ladda hem originella spel till Wii

Inaktiv
Ladda hem originella spel till Wii

Detta är något det har ryktats om ett tag. Ungefär i samma veva som det började talas om en hårddisk till Wiin så började folk viska om exklusiva nedladdningar till Wii. Alltså spel som gjorts exklusivt för att tankas ner till Wiin. Inte gamla titlar som släpps igen till, oftast, det trippla priset mot vad de är värda (och det gäller om man faktiskt ägt spelens kasetter). Men sitt inte uppe och vänta. Det första nedladdningsbara (originella) spelet till Wii väntas först under 2008.

Läs mer: Level Up Exclusive.

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Ladda hem originella spel till Wii

Ja, det är då på tiden isåfall. Nintendo är alltid så förbannat sega på att komma igång med sånt här som är bra och andra haft länge.

Hoppas bara de gör en gedigen tjänst av det nu, inte en där ett fåtal spel släpps varje år :\

Skägg.
10 Chambers

Det skulle vara intressant om de kunde släppa lös homebrew på Wii, se vad alla indieutvecklare skulle kunna göra av kontrollen.


signatur

Jo, det hade varit guld och precis det jag ville att Revolution (som sedan blev Wii) skulle bli när det begav sig - en plattform för innovativa spelideer från alla håll, där alla kunde delta. Jag borde insett att Nintendo, trots sina ibland riktigt härliga nya ideer, är alldeles för konservativa för ett sådant steg

Inaktiv

Japanska företag är troligen mer eller mindre, särskilt de äldre, baserade på en stark hierarki. Ungefär som hela det Japanska samhället i övrigt om jag förstått det rätt. Med andra ord ligger det närmare till hands med ett företag som Microsoft att de lyssnar på sin "community". Det Nintendo gjort med Wii är ganska stora steg utifrån deras synsätt skulle jag tro. Men man ska nog inte hoppas på några gigantiska kliv ens i framtiden. Sony ska vi inte tala om.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar