Anledning till att bli en konsolgeek

Inaktiv
Anledning till att bli en konsolgeek

Här är en av anledningarna till att jag är i en period där allt mer handlar om konsolspelande än om datorspelande, som det var för ett år sedan. Bioshock. Eller inte spelet som sådant egentligen utan som en metafor för nya spel och dess krav på PC-hårdvara. Jag orkar helt enkelt inte med dem längre. Fact of life. För mig i alla fall. Jämför bara dessa, nya, specifikationer för Bioshock:

Skrivet av PC:

Minimum System Requirements:
CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
System RAM: 1GB
Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card
Hard disk space: 8GB free space

Recommended System Requirements:
CPU: Intel Core 2 Duo processor
System RAM: 2GB
Video card:
DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better)
DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better
Sound Card: Sound Blaster® X-Fi? series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

Important Note: Game requires Internet connection for activation

Skrivet av Xbox 360:

Required:
Xbox 360.

Källa.

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Anledning till att bli en konsolgeek

haha tur att jag har en 360 då slipper jag spendera cirka 10.000 på att upgradera min dell!

Dessbättre är datorer mer än bara spel i gengäld

Medlem

hehe jo. jag spelar ju mer på mitt 360 fast jag har en ny speldator. Men visst är det läckrare grafik på min dator men fasiken så mycket skönare att sitta i soffan och spela i längden.

dmn
Medlem

Bortser man från kravet som ställs om man vill lira med DX10 så är ju recommended spec:en ungefär ett år gammal hårdvara. Och som sagt är ju datorer mer än bara spel.

I slutändan handlar det väl egentligen bara om hur mycket pengar man kan och är villig att lägga ner på sin underbara hobby.

1
Skriv svar