Hitman: Blood Money

Medlem
Hitman: Blood Money

Nu har jag spelat igenom den fjärde upplagan av Hitman-serien döpt till Blood Money. Eftersom jag bara har lirat igenom Blood Money och inte dom andra kan jag inte jämföra hur detta spelet står sig gentemot dom tidigare utgåvorna.

Vanligtvis är jag inte av den tålmodiga typen, men med Blood Money kände jag att jag hade valmöjligheter. Det var fullt möjligt att ta fram alla sina vapen och bara storma stället, och om än knappt - överleva. Men när man tog sig tid att smyga sig fram i olika förklädnader, för att till slut ta död på sitt offer i all hemlighet kändes det verkligen som man fick ut något av det. Man fick en viss stolthet när man såg folk springa runt panikslagna, oanade om vem som utfört dådet. ^^

En kritisk sak jag har emot spelet är dess AI-kontrollerade agenter. Det har hänt ett flertal gånger att man råkat mörda någon framför näsan, men ingen reaktion (?). Men som sagt, ett stort plus är alla dom finurliga tillvägagångssätt man kan mörda sina offer på, samt banornas öppenhet. Har man lust att leka lönnmördare är Blood Money det självklara valet bland spel.

Betyget blir en välförtjänt 4:a.

#blogg

1
Skriv svar