Upp, ned, framåt eller bakåt?

Inaktiv
Upp, ned, framåt eller bakåt?

Hoppsan, vi hamnade visst bland nyheterna och här har jag knappt kommit igång. Om sanningen ska fram så har jag dock varit lite upptagen. En sommarkurs skulle besökas och sedermera avhoppas efter viss eftertanke. Vänner i Västerås med stora planer om webutveckling skulle också besökas och planerna skulle förfinas. Vi kan nu glatt meddela att om allt går enligt planerna (vilket saker aldrig gör) kommer världen vara vår om c:a 2 år. Vi letar just nu efter en urholkad vulkan att etablera vårat kontor i, hör av er om ni har en att hyra eller eventuellt sälja!

Men nu vidare till mer intressanta saker; Gravitron Ultra och dess framtid. Sedan den grandiosa finalen förra helgen har faktiskt inte så mycket hänt. Efter ett trevligt lunchmöte bestämde vi oss för att vänta tills vi kunnat tala med dels Johan Lindfors, jury medlem och representant från Microsoft, och Peligroso; en agentur för indieutvecklare. Dessa skall gå av stapeln denna vecka så runt fredag kommer Gravitrons framtid vara avgjord och förhoppningsvis finnas att läsa i denna trevliga lilla blogg.

Ett event jag skulle vilja "pusha" lite extra för är Microsofts XNA seminarium som går av stapeln den 28:e juni i Kista här i Stockholm. Seminariet är öppet för alla och så vitt jag vet, gratis. Förhoppningsvis kommer även vi (Steve, jag och Christoffer) tala lite om våra erfarenheter inom XNA och hur vi jobbat. Väl värt ett besök om man vill syssla med indieutveckling!

Det om detta. Den stora frågan är vad som händer i sommar. Jag sitter spänt och väntar vad vi kommer få ut av mötena. Kommer jag syssla med spelutveckling denna sommar, eller är det på allvar dags att leta efter valfritt slavjobb för att jaga de sköna gröna?

#blogg


signatur

"I'm so fly I need a passport to walk!"

1
Skriv svar