Oxeye-nyheter

Medlem
Oxeye-nyheter

Det har hänt lite saker sen senast hos oss på Oxeye. Bland annat har Vraket gjort om vår hemsida så att den ska få en lite mer bloggigare känsla. Synpunkter önskas, så ta gärna en titt!

Vi har givetvis också fortsatt att jobba på Harvest. Steve Olofsson (projektledare för Swedish Game Awards och medlem av Gravitron-gänget) sitter just nu och komponerar musik till spelet, och vi har lagt in riktiga voice-overs i introt. Spelet är färdigtställt när som helst nu, och vi har satt release-datumet till den 5:e mars. Denna dag råkar även vara Pontus födelsedag!

Vi har även börjat sälja pre-orders av spelet till ett rabatterat pris. Om ni är smarta så kan ni passa på att spara er en sisådär 40 spänn på att köpa spelet redan nu Ta en titt här: http://www.oxeyegames.com/harvest/buy-now

I morgon så ska jag ringa till vår nya hyresvärd och be om att få nycklarna till kontoret. Vi uppgraderar oss från ca 9 kvadratmeter till 10,5, om jag minns rätt. Det ska bli skoj! Jag postar bilder när det blir dags.

#blogg

Antikvitet
Oxeye-nyheter

Det ska bli spännande att se bilder på kontoret!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Wohoo! 1,5 kvadratmeter!

Bäst man förbokar så man får spelet för ett ännu bättre pris, 130kr är inte för pjåkigt. Vill gärna köra Creative, ser ut att vara riktigt kul.

Får inte glömma att gratulera att ni lyckats göra färdigt spelet!

Medlem

grattis
hemsidan ser bra ut ja

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Får inte glömma att gratulera att ni lyckats göra färdigt spelet!

Tack!

Skrivet av prof:

grattis
hemsidan ser bra ut ja

Tackar tackar
Btw, var det du och en polare som skickade in en praktikplatsansökan? Vet inte om vraket har svarat på den än... det var hans idé att ha en "jobs"-sektion Det blir nog svårt att ta emot er eftersom ni inte bor i Lund. Vet inte hur stor glädje ni har av att göra projekt via Internet, liksom

Medlem

Jo, det var vi, och nej han har inte svarat ^^
Att det är i Lund är inga problem för våran del, vi har studentkort så vi åker gratis. Att åka till lund för att ha en praktikplats hos er är ännu ett mindre problem för den delen...vi kan även tänka oss att arbete via internet om vi blir tvugna till att göra de.
Det som passar er bäst , passar oss bäst

Medlem

Heh jo... ja... problem två är att jag inte riktigt vet vad ni skulle göra under er praktik. Kan ni programmera Lua?

Medlem

Vi använder java nu eftersom vår skola ville de. Jag har dock en liten liten erfarenhet av Lua, lite till garrys mod i Half-Life 2. Det var ett tag sen så jag har inte kvar något av det i och för sig. Så vi hade kunnat tänka oss att lära oss lite Lua igen Min kompis är även lite intresserad av den grafiska delen, så det ska nog gå bra att hitta något

Inaktiv

Grattis och Harvest är ett riktigt skoj spel , lätt det snyggaste 2d spelet jag spelat(beta då)^^

1
Skriv svar