Play Rapport och TV-licensen

Medlem
Play Rapport och TV-licensen

Jag har ingen teve hemma så ibland missar jag när det händer saker i folkhemmet, och det här är förmodligen gamla nyheter för de allra flesta. I vilket fall som helst så fick jag ett tips angående Play Rapport, där man kan få se nyheter på ett smidigt sätt online. Rapport har tidigare sänts via SVT:s hemsida, men nu kan man själv plocka ut specifika reportage på ett mycket lättare sätt.

I ett av reportagen så pratar de om man ska behöva betala TV-licensen för att få använda Play Rapport, och logiskt nog säger de förstås "ja, det ska man". Frågan för mig är då, hur tar de reda på om man använder tjänsten eller inte? Ska man betala TV-licens bara för att man har internet, eller gör de så att man ska logga in för att se reportagen?

Det bisarra med hela grejen är att TV-licensen är typ 2000 kr per år. Det är MYCKET pengar för att få se på Rapport. Jag vet inte vad ni tycker, men själv så skulle jag mycket heldre prenumerera på en morgontidning. Dessutom, eftersom jag fortfarande kan få studentrabbat, så är det mycket billigare att få en morgontidning (ca 100 kr månaden).

Nåja, tills de genomför sina storebror-planer så kan man iallafall se nyheter gratis här, http://playrapport.se

#blogg

Antikvitet
Play Rapport och TV-licensen

Jag tycker att alla som har internet ska betala för att de har möjlighet att se FZ.tv. Om SVT ska ha betalt för webbsändningar så ska vi.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Men om SVT vill ha betalt för websändningar, hur funkar det med folk från exempelvis Ukraina som vill se rapport? Kan dom göra det gratis då?

Medlem

Det märks att de som föreslog att man skulle betala TV avgift om man har internet inte vet vad de pratar om, alltihopa är bara larvigt och kommer aldrig kunna gå igenom. De fixar nog det på något annat, bättre sätt.

Medlem

John SVT har ingen reklam. Så där har du skillnaden. :P. Jag tycker dock inte man ska betala för att se nåt som finns på internet... Men tv-licens i vanliga fall gällande tv har jag inget emot.

Medlem
Skrivet av Fargo:

John SVT har ingen reklam. Så där har du skillnaden. :P. Jag tycker dock inte man ska betala för att se nåt som finns på internet... Men tv-licens i vanliga fall gällande tv har jag inget emot.

Problemet är ju att allt finns / kan streamas från internet.

1
Skriv svar