Co-Optimus, för de som vill spela Co-op

nj
Medlem
Co-Optimus, för de som vill spela Co-op

Nicholas Puleo (chefsredaktör hos Evil Avatar) har gjort slag i saken och startat upp en sida dedikerad till [[Co-op|Co-op-spel]] för flera olika plattformar; Co-Optimus.com.

Sidan är tänkt att informera om vilka spel som erbjuder Co-op-möjligheter, låta spelare diskutera dessa och hitta likasinnade.

Ett väldigt bra initiativ då Co-op kan vara riktigt underhållande och det rätt ofta brukar dyka upp frågor om vilka spel som stödjer det.
Att ha en enda sida dedikerad åt information kring spel som stödjer det till alla stora plattformar, samt även försöka skapa en samlingsplats för intresserade där man kan hitta nya spel och/eller andra att spela med lär göra det betydligt lättare att hitta nya spel och människor att spela med.

#blogg

Medlem
Co-Optimus, för de som vill spela Co-op

Ett av dom bättre länktipsen... helt seriöst, på länge.

Medlem

ååh, jag som längtat efter en sån här sajt så bara leverar du det som en smidig länk... -trycka-

Medlem

Nice, tack!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Här är en annan bra länk jag använt inför varje lan jag varit på, är en bra snabb-referens till vilka co-op spel som finns till vad:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Cooperative_video_games

nj
Medlem

Så lite så, råkade snubbla över sidan kvällen innan jag skrev blogginlägget och tyckte det var värt att uppmärksamma den lite
Även om den ännu inte är så välfylld med spel så är det en bra start då det bygger på att användare själva får tillföra informationen.

Snubblade även över den här listan med spel som stödjer co-op till diverse plattformar i samma veva.

1
Skriv svar