Stranglehold Demo. Not bad, not bad at all.

Medlem
Stranglehold Demo. Not bad, not bad at all.

Först skall jag väl säga att jag inte gillar John Wo. Jag har inga problem med helt idiotiska scener i Star Wars eller liknande Sci-Fi filmer, då de redan från början gör det klart att detta inte utspelar sig i en verklig värld.

Däremot tål jag inte idiot scener i filmer som skall försöka ha en trovärdig story. John Wo är en mästare på idiot scener vilket gör att handligen flyger ut genom fönstret och man kan inte bry sig en sekund om karaktärer eller vad som händer. Visst gör han det snyggt. Läckert foto och allt sådant, men gud så dumt och tråkigt.

Enter Stranglehold.

Kontrollen känns lite lös men inte så det stör närmvärt, och alla funktioner är intiutiva och väl mappade till kontrollen. Kameran har sina underliga stunder, men inte så att det stör särskilt denna gången heller. Det var det dåliga.

Det bra? Spel glädje! Detta är ett spel som överaskade mig. Mycket roligare att spela än jag förväntade mig. Att spela de scener jag normalt hatar är skitkul! Tequila Time - Precision Aim är sååå läckert sååå. Och glöm inte att försöka skjuta en bov i rumpan. Animationen är obetalbar.

Glöm inte att spela det mer än en gång, då du får tillgång till nya "moves" efter första genomspelningen som är klart värda att spela det igen för. Detta är ett demo värt namnet. Så här skall demon vara.

Så som presidenten i Independance Day säger till en av hjältarna i slutet när de sprängt ET's super-rymd-skepp.... Not bad, not bad at all.

PS Eftersom jag bor i Hong Kong kan jag konfirmera... Det ser verkligen ut som delar av Hong Kong (Mong Kok eller Central) i de delar du inte vill gå.
DS

#blogg


signatur

"Never give up! Never surrender!"

1
Skriv svar