Her Hexic Highness

Medlem
Her Hexic Highness

Jag spelar inte Hexic. Men min fru älskar det och är riktigt duktig också. Det skall bli kul att se vart hon rankar efter en vecka eller så. Igår var det ju släpp så säkert bara några 1000 fans som spelade. Och hon låg 6:a på Timed och 26:a som bäst i Marathon. Skulle tro hon ligger runt 100 idag.

Nu till min tanke ang Hexic 2. Det har nu en Battle mode där det inte bara är tid (som i Timed) utan också en motståndares agerande som styr ens val. Tänk Lumines Live, trots haltande jämförbarhet.

Man har 4 attacker till förfogande med olika styrka. Attackernas tillgänglighet är delvis slumpartade, och man väljer själv hur stark ens attack skall vara genom skapande av cluster, stars, mm. Låter inte helt fel.

Jag hoppas att hon kommer att gilla detta i längden då det inför ett stridsystem i ett pussel spel. Men det lär ta tid. För en oinvigd spelare är stridsystemet nämligen på tok för stort för att greppa. Om spelet hade börjat med en attack möjlighet för att sen addera nästa osv så hade hon säkert tagit det till sig utan att blinka.

Det är kul att se när utvecklare vågar ta nya grepp med kända spel, men synd att de inte riktigt lyckas implementera det på ett sätt som tilltalar den spelartyp som älskar pusselspel.

Och nu är det snart dags för många bra FPS, som hon inte ens kan titta på utan att bli sjösjuk. Så det blir att köpa en massa åk-sjuke piller till henne, för Hexic 2 kommer inte att spelas på ett tag när väl höstens spel kakafoni startar.

#Hexic 2

Hon ligger 36 i Marathon och 43 i Timed (som hon bara spelat en gång) även idag. Puzzel geni!

#blogg


signatur

"Never give up! Never surrender!"

1
Skriv svar