The Meaning of Life is .....

Medlem
The Meaning of Life is .....

... inte 42, även om det är det roligaste svaret än så länge. Inte heller är det vad Monty Python föreslog, även det kul, men banalt. Jo, jag förstod ironin i det.

Och jag är mer säker på att svaret INTE är Jesus, Thor, Zeus, eller The Flying Spaghetti Monster (även om jag tillhör den kyrkan), än vad jag är på att svaret är 42. 42 är ett bättre svar.

Nej! Svaret är ....... (trumpeter, ödesfylld symfoni musik med kör) ...... SPEL HÖSTEN ÅR 2007! HalleluleGaming!

OK. Min fru rankar högre. Så gör även mina vänner. Trots jag har det bästa jobbet i världen rankar det INTE högre. Detta är min fullständiga övertygelse.

Visst. Bla bla bla Halo bla bla inte bla bla kunde vara bla bla bla... Det är kul att spela #Halo 3! Så det så! Se. Nu låter jag som en predikande präst. "Så är det! Säg inte emot din jävXX smart rXv!"

Fast ännu bättre är... #Half-Life 2: The Orange Box !!! Kan det bli bättre! Visst. Kontroll känslan är si och så (kan man gå "rakare" i en korridor?) och mängden vapen är ju vad den är. Har man en osynlig tank/lastbil med sig för alla vapnen? Fast INGET slår The Gravity Gun. So who cares?

Och hösten har bara börjat! #Mass Effect är på G. Först blir det lite #Guitar Hero III.

Hur fan skall man få tid till #Call of Duty 4: Modern Warfare ? MP demot var ju en riktig höjdare!

Och #Puzzle Quest: Challenge of the Warlords på Arcade var inte dumt. Borde vara 800 points dock, but I digress.

Meningen med livet är .... Familj (åtminstonde den del du väljer själv), vänner, spel hösten 2007, jobbet, och sen kommer 42 (fast det kan visa sig att det borde vara först), därefter följer Monty Python. Min uppfattning förutsätter att man är utbildad och har läst både det ena och det andra. Spelat både det ena och det andra. Rest både hit och dit. Levt här och där. Provat det ena och det andra.

Så sluta att lösa livs frågorna just nu. Ni har fått svaret. Så njut av era vänner och av spel-hösten 2007. Bara jag får njuta av min fru.

Now. Get me another beer!

#blogg


signatur

"Never give up! Never surrender!"

1
Skriv svar