The Lost Blog : Game of the Year

Medlem
The Lost Blog : Game of the Year

So sue me!

Hösten, vintern (halva) har varit otrolig. Som jag sagt i tidigare (mycket tidigare) blog inlägg, så har detta varit de bästa 3-4 månader som hänt spel-världen.

#Halo 3

#Half-Life 2: The Orange Box

#Mass Effect

#Call of Duty 4: Modern Warfare

#BioShock

Det har varit så jävla kul!

Det är en jävla tur att min fru verkligen gillar att se när jag spelar (hon spelar annat när jag jobbar), så det är därför vi ligger bakom när det gäller nya filmer och serier.

Ok. Så början på inledningen av inlägget var tråkigt.

H3: Ja. Jag fällde en tår när jag trodde MC var död. Can't handle that? F U !
Visst. Början av kampanjen var så så. Mitten utmärkt. Slutet så så, fast lite bättre än början.

Och sen började MP. Halo har gjort detta till en konst redan i H:CE och H2. Nu var det fan ta mig fullständigt. Nja. Det var att ta i. Men så långt har jag inte spelat ett spel med co-op, filmer, och möjlighet att ändra kartor så här (på konsol, och gemensamt tagit, knappt på PC). Det var bara ren glädje!

TOB-HL 2: Nice to be back. Episode 2 avslutades med det bästa "boss-battle" jag har upplevt. H3's var utmärkta, men detta var sucellent. Portal blev t.o.m jag lite åk-sjuk av, men who cares. Gla-dos var ju hur kul som helst, men i övrigt var det bara en skit-kul ide baserat på gammalt format. Pussel e pussel. Gla-Dos gjorde det bara trevligare ? !

ME: KoToR på speed! Need I say more?

CoD4: Oj oj. H3 fick sin motståndare. Jo. Jo. MP läget sög mig in som en kvinnas oemotståndliga mun. Underbart! Kampanjen bjöd på så trevliga överaskningar (C-130 någon?, sniper action), och grafiken bankade skiten ur även BioShock (garva inte men jag kallar det BS från nu, trots att det INTE förtjänar det). När alla tankar föll på plats och förälskelsen lugnat sig, så saknades ju fortfarande co-op och web-integration.

BS: BS var allt man kan tänka sig. Story (thanks Ayn), gameplay, grafik, ljud, atmosfär. Sällan har så måmga saker funkat gemesamt för att ge ett så underbart spel. Men va FAAAAN var det för boss-battle i slutet? Som att gå från nyskapande till larvigt 90-tals JRPG.

Så. Årets spel? Alla! Dessa spel var var bättre än något som kommit före dem. I min smak.

Visst. HL2 har ju varit med ett tag, men pga Ep2+Portal+TF2 (TF2 har jag inte kunnat spela pga lagg) får följa med på suvve humor, och att det var ett (flera?)jävla bra spel när det kom och är det än.

Och. Ep2's "FINAL BATTLE" var bäst hittils.

Så. Bryr sig nån om jag skriver fler inlägg? Jag vill gärna. Och jag har några XBL vänner som jag aldrig spelar med för det laggar så in i helvetes här ifån Hong Kong till Svedala. Det går bra att spela med alla utom EU folk och Indien. Vad kommer ni att göra åt det MS? Dedicated servers!

Som avslutning.

Jag hoppas ni har haft en så underbar höst/vinter som jag. Och jag har bestämt mig för att utbilda och göra sluta på all religiös skapelse skit i forum här. Det får fan vara nog när folk säger att tomten skapade universum! Vilket årtusende lever vi i? Vissa har missat 2-3 tusen år.

Ett glatt och underbart 2008 till er alla!

#blogg


signatur

"Never give up! Never surrender!"

Medlem
The Lost Blog : Game of the Year

Team Fortress 2? TF2 är det ända multiplayer spelet på väldigt länge där jag känner att jag kan spela det i flera år framåt.

Medlem

Jag hoppas det samma. Tyvärr har jag inte fått chansen, då det laggar som fan för mig. Hoppas på en update så koden blir effektivare. Den är lovad. Men när?

Kommer till Svedala under sportlovet. Hoppas vi kan spela då. Lagg-fritt. Respekt till dig.


signatur

"Never give up! Never surrender!"

1
Skriv svar