Triss i testosteron

Medlem
Triss i testosteron

Jaha då var ännu en helg avklarad, och denna bar med sig tre actionfyllda filmer. Fredagskvällen bjöd på Die Hard 4.0 och den var precis så köttig som jag hoppats. Mclane håller än även om det var _en del_ överdrivna scener. Härligt att en man kan vara så smutsig och blodig och ändå sparka skiten ur alla han möter.

På lördagen blev det ett besök till ikea med ett rejält hål i plånboken som följd. För att minska mina ekonomiska kval så tittade jag på Shooter med Mark Wahlberg. Den handlar om en elittränad prickskytt som får i uppdrag att hjälpa till att stoppa ett mordförsök på USAs president. I stället för presidenten så mördas en biskop som står brevid och Mark får skulden. I alla fall så får Mark sin hämnd, kan kan lugnt säga.

Söndagen präglades av en härlig förkylning och family guy. Låg däckad i soffan mest hela dagen och kollade på family guy, stewie är ju för skön. Såg även Pathfinder, som handlar om vikingar och deras brutala äventyr på andra sidan atlanten. Handlingen i kort: En vikingapojke blir kvar i amerikat och tas om hand om av indianerna, när han blivit vuxen kommer ett nytt gäng vikingar och dödar alla i hans by. Han bestämmer sig för att hämnas och lyckas skadad ta sig till nästa by. Han blir frisk och ger sig ut för att hämnas medan de andra flyr byn. Han lyckas ganska bra med att decimera vikingarna och i en scen har han byggt en övertäckt grop med spetsiga pålar i botten. Då kommer några indiankrigare som bestämt sig för att hjälpa honom och hoppar rakt ner i gropen och dör. Detta resulterar i att huvudpersonen blir tillfångatagen och tvingas bli vikingarnas vägvisare (pathfinder). Han tvingas nu leda vikingarna till indianeras nya by. Man kan lätt säga att även denna snubbe får sin hämnd. Filmen var nog ingen högbudgetfilm och var ganska lik Apocalypto i upplägget. Fotot var bra, stämningsfullt och målande. Det som jag ger filmen mest plus för var att vikingarna talade fornnordiska! Inte någon annan konstig form av låtsasspråk, man kunde till och med förstå vissa ord. Allt som allt så tycker jag denna film var klart sevärd.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar