Retrohelg!

Medlem
Retrohelg!

Helgen gick i 90-talets tecken och detta uttryckte sig i tv-spelande. Jag letade fram mitt gamla Sega Mega Drive och upptäckte till min fasa att den ena handkontrollen var trasig. Vidare hittade jag inte de roligaste spelen, vilket antiklimax! Nåväl, jag lyckades spela igenom Vectorman till sista bossen där jag gick bet och inget continue fick man heller! Bah. Synd att man inte kan spara på de flesta Mega Drive spel, det är verkligen något jag saknade på den tidens konsoller, men jag antar att detta är löst på dagens konsoller.

I alla fall tröttnade jag på Vectorman och drog igång snesemulatorn på datorn. Jag har inte spelat så mycket snes och Mario är jag helt lost på, så därför blev det Mario (fråga mig inte vilken variant) och Yoshi's Island ett par timmar och jag måste erkänna att det var kul. Vilket är ett bra tecken då ett Wii köp står i stundande.

Söndagskvällen avrundades på det bästa av sätt, Coop i Quake på Nightmare med min vapendragare. Det var det roligaste jag har gjort på flera månader, friendly fire var på och titt som tätt fick man sig en raket eller granat i pallet. Skratten var många och tillslut urartade det i regelrätt DM med spawncamping.

Hook me up with some gin n juice! Oldskool style.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar