USA->Denver->Boulder->Lafayette

Medlem
USA->Denver->Boulder->Lafayette

Ja där ser ni var jag var förra veckan, jag var på en workshop kring ett av våra instrument och det var mycket givande. Eftersom detta var mitt första längre besök i USA så tänkte jag berätta lite om hur jag upplevde landet.

För det första så var alla väldigt trevliga och det var en trevlig stämning i Boulder (där vi bodde och åt). Boulder är en studentstad med University of Colorado som största lärosäte, tydligen så är staden väldigt europeisk (nåja) och USAs mest vältränade. Sanningen är att det faktiskt inte var så mycket feta människor där.

Staden ligger precis där prärien möter klippiga bergen och en liten bäck rinner igenom staden. Boulder är beläget på ca 1800 m.ö.h och det är ganska torrt klimat. Vi hade 25-30 grader varmt och det kändes som ca 20 grader pga det torra klimatet.

Deras TV-kanaler kan delas in i 7 kategorier
*Nyheter (Bankkrisen och valet)
*Fitness TV (Aerobics etc)
*Religiös TV (En person står och talar om jesus eller biblen inför 10k)
*Reklam TV
*Filmkanaler
*Seriekanaler
*Spansktalande TV

Att titta på religiös tv var särskilt skrämmande när man såg (och insåg) att miljontals människor köpte skiten de sa. Snacka om masspsykos.

Maten var överlag bra även om det var mycket friterat, men frukostarna på hotellet var inge vidare. Som tur var fanns det kokta ägg och yoghurt så jag klarade mig. Vatten i kranarna stank av klor och var odrickbart. De har mer klor i sitt dricksvatten än vad vi har i våra simbassänger...

Allt som allt så hade jag en mycket bra vecka, men USA är inget land jag skulle vilja bo i direkt. Vi har det bra här i Sverige trots allt gnäll.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
USA->Denver->Boulder->Lafayette

Hade samma problem när jag var i Florida i somras, vattnet innehöll enorma mängder klor. Det gick inte att dricka läsk på restauranger heller då de blandade läskpulvret med kranvatten. Jag levde på mineralvattenflaskor vid den tiden.

Däremot i California bör man inte ens dricka kranvattnet men istället så har alla distillerat vatten.

1
Skriv svar